Съдържание:
- Защо са важни социалните мрежи за Вашето развитие?
- Как да промените това?
- Кои са най-популярните социални мрежи?
- Какви са най-често допусканите грешки в онлайн представянето?
- А Вие, допускате ли тези грешки?
Как представяте бизнеса си през Вашите потенциални клиенти? Може би, вярвате в силата на личната препоръка или предпочитате да използвате печатни материали като билборди или брошури. Или пък сте готови да се изправите пред новите възможности, които само Интернет и новите технологии могат да Ви предложат.
Към която и група да спадате, истината е проста – онлайн пространството е мощен инструмент, с който ще изградите силна връзка с Вашата аудитория. В него социалните мрежи са повече от платформи за комуникация между хората. Те са виртуално пространство, в което можете да разгърнете потенциала си и да изведете бранда си на следващото ниво.
Чудите се дали си заслужава да инвестирате в тях? В тази статия ние, от ОптимизирайМе, ще Ви запознаем с някои от най-популярните платформи и грешките, които не бива никога да допускате.
Защо са важни социалните мрежи за Вашето развитие?
Ще започнем с една ситуация от ежедневието. Представете си, че винаги сте искали да имате собствен ресторант. Вложили сте повече от година в разработването на бизнес план, събирането на начален капитал и откриване на точното място. Влагате толкова усилия и любов в изграждане на интериора, избора на удобно и вдъхновяващо обзавеждане, направата на менюто и откриването на точния екип.
И ето, че настъпва денят, в който отваряте врати. Първите клиенти прекрачват прага – повечето са любопитни да опитат ястията Ви, защото живеят наблизо и са Ви забелязали, други са случайни минувачи, на които сте хванали окото. Но след няколко дни осъзнавате, че посетителите не са толкова много. Хората, които идват са доволни, но мнозина са открили случайно съществуването му.
Започвате да търсите проблема. Отзивите за храната, атмосферата и обслужването са отлични. И тогава осъзнавате, че нещо липсва, но какво е то?
Тук с увереност можем да Ви дадем отговора – Вашето заведение е като скъпоценен камък, скрит в пясъка, който никой не може да намери. И първата причина е, че повечето потребители изобщо не знаят за съществуването Ви.
Как да промените това?
Чрез социалните мрежи, разбира се. В случая, те са точният подход и най-доброто решение да разкажете на широката аудитория за Вашето ново начинание. Имате възможност да споделите всичко – от дългите нощи, прекарани в планиране, страстта Ви към храната и каква идея се крие за всеки един детайл от това специално място.
Можете да представите менюто, да покажете как се приготвят ястията в кухнята и какво прави Вашето местенце толкова уникално. И това е само една малка част от възможностите, които се разкриват пред Вас само с направата на профили в различните платформи.
Именно по този начин, бизнесът Ви ще излезе от анонимността. С правилната стратегия, Вашият ресторант няма да остане скрит, а ще се превърне в актуална тема и място, което всеки иска да посети.
Представихте ли си го? Звучи добре, нали?
А най-хубавото е, че чрез социалните мрежи ще откриете Вашите перфектни клиенти – хора, които споделят същата страст като Вас и да се свържете в една общност, която цени вкусната храна, уюта и добрата атмосфера.
Кои са най-популярните социални мрежи?
Сигурни сме, че вече гледате от друг ъгъл на онлайн присъствието си. Ако нямате търпение вече да започнете да изграждате бранда си в тях, не бързайте. Ключът към успеха е не само добрата стратегия и систематичното публикуване на съдържание, а откриването на правилната комбинация между различните платформи, подходящи за бизнеса Ви.
В момента, някои от най-популярните на българския пазар са:
Може би, това е социалната мрежа, която претърпя най-много промени през годините. От канал за комуникация между хората, той се трансформира в мултифункционална платформа. Днес, тя е отлично място за лични връзки, откриване на информация, нови бизнес възможности и рекламни кампании. Това е мощен инструмент, който ще Ви помогне не просто да представите Вашите продукти или услуги, а да изградите общност.
И най-хубавото е, че можете да достигнете до хилядите потребители и всеки пост, изображение, видео или съобщение ще помогне да изградите лоялна аудитория. Неслучайно множество маркетинг експерти правят асоциацията със семе, което посажадате в плодородна почва и очаквате да покълне в правилния момент.
Любимо място на творци и автори на съдържание. В началото тази платформа бе предпочитано място за споделяне на снимки. С купуването й от Meta се промени не само визията, но и целите й. Въвеждането на рекламните кампании, Instagram Shop, предложени реклами, връзки за пазаруване и продуктови етикети, днес тя е страхотно място за представяне на всеки бранд.
Тя предоставя множество възможности както на големите марки, така и на малкия и среден бизнес, които все още търсят своя идеален клиент.
Youtube
Потребителите обичат видеосъдъранието, особено кратките клипове – това е неоспорим факт и YouTube е страхотно място за маркетинг за всеки малък бизнес. Няма значение дали ще изберете да работите с инфлуенсъри, да създавате собствени клипове по теми, свързани с Вашите продукти или да споделяте полезна информация. Платформата Ви позволява да достигнете до широка и разнообразна аудитория, която търси именно такъв тип съдържание.
TikTok
Любимо място на младите хора или още една възможност за бизнеса? Открийте отговорът на този въпрос в нашата предишна статия. В нея подробно Ви споделяме най-новите актуализации и можете ли да се възползвате от тях.
Това е изцяло професионална платформа, насочена към свързване на компаниите със специалисти с различни квалификации и опит. Може да се каже, че присъствието в нея има изцяло имиджов характер и е ключово за утвърждаването на Вашата марка в професионалния свят. LinkedIn Ви дава възможност не само да изградите мрежа от ценни контакти, а и да демонстрирате експертност и лидерство във Вашата сфера.
Какви са най-често допусканите грешки в онлайн представянето?
Надяваме се информацията дотук да е успяла да Ви помогне да разсеете съмнението дали се нуждаете от социални мрежи. Ако вече търсите профилите на Вашите преки конкуренти, може би се чудите как те успяват да са толкова успешни.
За да Ви помогнем да развиете представянето си правилно, ще Ви споделим кои са ТРИТЕ най-често допускани грешки от бизнеса:
Липсата на постоянство
Ще бъдем честни. Много собственици на бизнес очакват, че още с направата на профилите си и публикуването на първите 2-3 поста ще получат възвръщаемост на вложеното време. Повечето очакват не само да получат множество лайкове, а и да реализират продажби.
Истината е проста – необходимо е време, систематизиран подход и постоянство, за да достигнете до правилната аудитория. Първите дни от създаването на социалните Ви мрежи – целта Ви трябва да бъде да оформите профилите и да попълните важната информация.
Следва изграждане на добра стратегия. Но дори и най-правилния подход НЯМА да проработи, ако не сте последователни.
Поставете се на мястото на потребителите. Какво ще си помислете, ако откриете страница, която е пуснала последно пост преди 6 месеца? Дали ще цъкнете на сайта, ще изпратите съобщение или ще си помислете, че вече не работите?
Над 90% от хората ще отминат и ще потърсят Вашите конкуренти и едва 5-6% ще се опитат да се свържат с Вас!
Не познавате аудиторията си
Всеки продукт или услуга има целева аудитория. Ако продавате детски дрешки, Вашите идеални клиенти ще бъдат родители, търсещи качествени и удобни продукти. Това означава, че трябва да се насочите към хора с деца, а не такива, които нямат. Затова е важно да познавате Вашия идеален клиент – да знаете неговата възраст, пол, интереси и платформите, които предпочита да използва. Това ще Ви помогне да изразходвате оптимално Вашия бюджет и да не влагате усилия в канали, в които не присъства Вашата аудитория.
Ако не сте сигурни, а имате развити социални мрежи, първата стъпка е да откриете анализа на потребителите, които са харесали страницата Ви. Там ще откриете важна информация като демографски данни, интереси и кои точно групи са се ангажирали с Вашето съдържание.
При пускане на реклами, тези данни са още по-подробни в някои платформи като Facebook.
Ако все още сте в началото на пътя си, започнете от самото начало – анализиране на Вашите преки конкуренти и какви похвати използват в представянето си.
Непрекъснато „продавате” без пряка комуникация
Често допускана грешка е фокусиране изцяло върху създаване на съдържанието, но забравяне на главната цел – ангажиране на потребителите и комуникация с тях. Дори да имате качествени постове и много харесване, когато игнорирате коментарите под публикациите и отзивите на клиентите Ви – това се отразява на Вашата репутация.
Именно това е целта на социалните мрежи – да поддържате пряка връзка с Вашата аудитория, да отговаряте на въпросите и да им асистирате в откриването на пътя към продуктите Ви.
Това означава, че всеки коментар, независимо дали е положителен или критичен, се нуждае от професионален отговор. Не е фатално да отговорите на хората на следващия ден, но ако се налага да чакат със седмици за вниманието Ви – вече сте загубили тяхната лоялност.
А Вие, допускате ли тези грешки?
Споделете с нас в коментарите и не забравяйте – екипът на ОптимизирайМе е винаги готов да Ви помогне да постигнете желания успех.
Свържете се с нас на телефони: 0885 996 552 или 0883 330 216.
Вашият коментар