Повечето големи марки отдавна са научили, че постоянното присъствие в социалните мрежи е от ключово значение за техния успех. А Вие възползвахте ли се от предимствата на платформи като Facebook и Instagram? Или сте от хората, които си мислят: „Ама защо са ми? Че там хората публикуват всякакви неща без последователност и логика!”.
Ако все още не можете да открите предимствата на социалните медии, време е да преосмислите онлайн представянето си. Това не са поредните места за споделяне на случайни снимки и мисли, а мощен инструмент, който, ако се използва правилно, ще помогне да развиете бизнеса си.
Да, точно така! Анализът на данни, откриването на правилната аудитория, таргетирането й, създаването на послания и реклами и интерактивно общуване с потребителите са само малка част от стратегията. Създаването на добре изграден и целенасочен план, ще разшири обхвата на Вашето представяне. Останете с нас до края, защото в тази статия ще Ви разкрием защо е необходимо да структурирате и фокусирате начина, по който се представяте.
Защо се нуждаете от стратегия?
Случвало ли Ви се е да откриете любим бранд във Facebook, Instagram или TikTok и, докато се радване на присъствието му там, да останете объркани от съдържанието? Всъщност, това е често срещан проблем, който се дължи на липсата на ясно дефинирана стратегия и последователен план. Без него, брандовете публикуват напосоки, без ясна цел и послание, което да създаде връзка с аудиторията им. Нещо повече – потребителите остават с негативно впечатление и се разочароват от представянето им.
Някои от най-често срещаните грешки са:
- Непоследователност в публикуването – липсата на регулярни публикации обърква аудиторията и отслабва присъствието на бранда.
- Несъгласувани послания – когато съдържанието не предава ясни и единни послания, клиентите не разбират какво предлага марката и какви са нейните ценности.
- Фокус върху случайни тенденции – вместо да се придържат към дългосрочна визия, много брандове се увличат по краткотрайни трендове, които не съответстват на тяхната идентичност.
- Липса на ангажираност с аудиторията – игнорирането на коментари, съобщения или отзиви може да остави впечатление за незаинтересованост.
- Неразбиране на целевата аудитория – без анализ на данните и потребностите на клиентите, съдържанието може да бъде несъответстващо и неефективно.
Какво представлява стратегията?
Маркетинговата стратегия за социални медии е цялостен план, който интегрира Вашите усилия в избраните платформи с визията на бранда и бизнес целите Ви. Тук е важно не просто да представите продуктите и услугите си, за да спечелите вниманието на потребителите. А на първо място да откриете своя идеален клиент и неговите интереси, а след това и да създадете съдържание, което да отговаря на неговите нужди, желания и ценности.
Затова е важно маркетинговият план да бъде насочен към изграждане на мост между Вашата марка и целевата Ви аудитория. Това е първата стъпка към създаване на взаимоотношения, които информират, вдъхновяват, ангажират и създават доверие в клиентите.
Съдържанието, което предлагате, трябва да отразява идентичността на Вашия бранд, но същевременно да бъде полезно, интересно и стойностно. Това е внимателно изграден подход, който започва от анализа на конкурентите и нуждите на Вашия бранд, следва – откриване на правилната аудитория и таргетирането й чрез съдържанието.
Само чрез този внимателно изграден подход социалните мрежи се трансформират в мощен инструмент за изграждане на лоялност в последователите Ви и увеличаване на продажбите.
Какви са предимствата?
Представете си да построите своя нов дом без архитектурен проект или да предприемете пътуване извън страната без лична карта. Звучи невъзможно, нали? Разбира се, можете да се опитате да го направите, но резултатът ще е един и същ – ще завършите с неуспех.
Същото важи и за съдържанието в социалните медии. Без конкретен план, Вие сте като човек, който се опитва да навигира в морето в буря с гумена лодка, без компас и надежда за спасение. Докато, ако започнете от самото начало и изградите добра стратегия за Вашите социални медии, Вие имате възможността да се възползвате от предимства като:
Осведоменост за марката
В началото трябва да дефинирате ясно кой сте и кой не сте. Помислете как искате да представите своята марка, кои са ценностите, зад които заставате и по какъв начин искате да Ви възприемат Вашите клиенти. Трябва всяка дума и фраза да говори за нея и да кореспондира с целевата аудитория. Да покажете какви проблеми можете да решите и как ще им помогнете.
По този начин социалните медии ще представят Вашата марка като изграждат осведоменост и познаваемост и така ще вдъхнат доверие на потребителите.
Ангажираност
Ако имате правилна стратегия, в социалните медии можете да споделяте, достигате, комуникирате и да изграждате връзка с хората. Това дава на бизнеса Ви възможност да създава реални взаимоотношения с клиентите. С развитието им, те се превръщат във Ваши най-добри „агенти”, които са готови да Ви препоръчат и да изтъкнат предимствата на продуктите Ви.
Статистиките показват, че препоръките от лоялната аудитория са много по-ефективни от рекламата, като генерират 5 пъти повече продажби.
Лоялност
Създавайки леснодостъпна и активна общност в социалните мрежи, Вие можете да комуникирате по всяко време с потенциални клиенти. Да отговорите на въпросите им и да им отправите препоръки, с които да отговорите на нуждите им. Това е конкурентно предимство спрямо автоматизирани телефонни системи и предварително подготвени отговори на чатботове.
Проследима обратна връзка
Стратегическото управление на социалните медии включва редовно наблюдение и анализ на данни и различни метрики. Това ще Ви помогне по-добре да разберете аудиторията си и да вземете информирано решение как да се адаптирате към поведението им.
Увеличаване на реализациите
Ясният и добре изграденият маркетинг план, Ви позволява да поставите конкретни цели и да проследявате напредъка си. Например – посещения в уебсайта, правене на поръчки, генериране на имейли на потенциални клиенти.
Това води до измерима възвръщаемост на инвестицията, която може да бъде анализирана и подобрявана с времето.
А Вие нуждаете ли се от помощ?
Не пропускайте да изпратите запитване чрез нашия уеб сайт или да се свържете с нашите консултанти на телефон: 0885 996 552. Нашият екип с удоволствие ще Ви помогне да достигнете до Вашите идеални клиенти и да увеличите продажбите си.
Вашият коментар