Facebook Pixel
Подходящ канал за реклама ли е Tik Tok?

Съдържание:

  1. А знате ли, че…?
  2. Защо вече не само тийнейджърите ползват Tik Tok?
  3. Какво друго се промени?
  4. Надежден източник на информация ли е?
  5. Можете ли да правите пари от там?
  6. Не мислите, че ще успеете да се справите сами?

Търсите как да развиете онлайн присъствието си и да достигнете по-голяма аудитория? А знаете ли, че Tik Tok отдавна не е само платформа за забавни видеа?

Да, точно така! От канал за споделяне на кратки видеа без голям смисъл, той се превърна в една от най-бързо развиващите се социални мрежи в света. Въпреки че първоначално бе насочен към хората до 24 години, успя много бързо да привлече вниманието на всички възрастови групи. Така бързо се превърна в пространство, където създателите на съдържание могат да изразят своята креативност, а марките да споделят ценна информация.

И най-хубавото е, че има и значителна промяна в начина, по който потребителите му се ангажират със съдържанието и го използват!  Ако искате и Вие да научите повече за него, останете с над до края. В тази статия ще Ви споделим как може да помогнем и на Вашия бизнес.

Подходящ канал за реклама ли е Tik Tok?

А знате ли, че…?

Преди Tik Tok да се появи на международния пазар, той бе известен под името Musical.ly. Трансформацията му започва с купуването му от китайската компания Bytedance, която го превръща в истински хит сред младите хора.

От 2017 до днес, приложението му е изтеглено над 2.6 милиарда пъти в целия свят. Според статистиките, които самата компания представя – социалната мрежа има НАД 1.1 милиарда активни потребители месечно, а най-експлозивният растеж е бил през 2020 година по време на пандемията с Covid-19.

Най-интересното е, че оттогава до днес нещата не са се променили и за разлика от много други платформи, продължава да се радва на голям интерес. Макар че в началото по-младите потребители са били мнозинство, популярността му нарасна значително и сред хората над 30 години.

През последната година, употребата на приложението е нараснала с 36%, като най-голямата му печалба е сред потребителите на възраст от 16 до 34 години. Много маркетингови експерти споделят, че това е най-активната аудитория в социалните мрежи и са най-склонни да направят покупка на база препоръка.

Освен това се забелязва и увеличение на присъствието на другите възрастови групи. Например, използването на приложението на хора от 45 до 54 години е нараснало с 19%.

Подходящ канал за реклама ли е Tik Tok?

Защо вече не само тийнейджърите ползват Tik Tok?

Както Ви споделихме в предната статия, новите технологии и възможности изменят значително и потребителските интереси. Все повече хора искат бързо и лесно да открият нужната информация, без да се налага да гледат дълги видеа или да четат статии. Затова кратките видеа, познати още като reel, които тази платформа въведе, направиха ангажирането на вниманието много по-лесно и достъпно.

В ера, в която социалните мрежи доминират в дигиталния свят, Tik Tok много бързо се превърна в популярен източник на информация. Кратките видеоклипове и иновативното създаване на съдържание са новият формат, който улесни начина, по който информацията се разпространява и възприема.

Потребителите, които първоначално бяха привлечени от забавните видеа и предизвикателства, днес го използват за актуализиране на знанията си и получаване на информация. Тази трансформация го превърна във важен източник за препоръки и съвети. А именно това привлече и по-широката аудитория.

Извън забавното съдържание, се създадаха общности, споделящи всичко – от финансови съвети и рецепти до това, как да откриете работа и какъв е правилният бизнес етикет. И това не е всичко. Появиха се всякакви теми и сегменти, включително журналистика и разнообразни гледни точки на текущи събития. Това привлече и много от най-големите брандове, които видяха в тази промяна начин да разширят своята лоялна аудитория.

Подходящ канал за реклама ли е Tik Tok?

Какво друго се промени?

Както можете сами да се досетите, всички тези нововъведения наложиха промяна и в алгоритъма. Целта бе да се гарантира, че подходящото съдържание, независило дали става въпрос за забавни предизвикателства или новини, ще бъдат достъпни до тези, които се интересуват от това.

Това утвърди TikTok като динамичен център за обмен на информация, правейки възможно социалното взаимодействие и потреблението на новини.

Една от основните причини за  популярността му е, че алгоритъмът му е добре направен и продължава да се подобрява. Това пространство се фокусира върху оптимизирането на съдържанието по начин, по който никоя друга социална медийна мрежа не го прави.

Алгоритъмът му не препоръчва видеоклипове, публикувани от хора, които познавате, или такива с голям брой последователи. Изборът, който Ви представя на страницата „For You”, зависи от сложното взаимодействие на навиците и предпочитанията Ви.

Някои от факторите, които алгоритъмът взема предвид, при препоръките са:

  • За какъв тип съдържание публикувате коментари.
  • Какви видеоклипове харесвате и споделяте.
  • Какво точно Ви интересува.
  • Какво съдържание скривате или докладвате.

Алгоритъмът се насочва безупречно към всички микрокултури и им доставя съдържанието, което им харесва. За да Ви стане по-ясно, ще Ви дадем пример. Да кажем, че предпочитате образователно съдържание, свързано с фитнес и хранене. Това означава, че ще получувате препоръки, които не само са от същите категории, но и съдържането им ще отговаря на Вашите предпочитания.

Или казано по друг начин – няма да се налага да се занимавате твърде много с намирането на клипове, които биха Ви харесали. Платформата буквално Ви ги намира и препоръчва, благодарение на алгоритъма си.

Именно затова, TikTok е доходоносна възможност не само за големите марки, но и за малките и средни бизнеси.  Ако го използвате правилно, неговият алгоритъм ще увеличи максимално обхвата на Вашето съдържание и това ще доведе до повишена ангажираност. Съответно повече последователи (дори тези, които не отговарят на структурата на Вашата целева аудитория), ще повишат реализациите Ви.

Подходящ канал за реклама ли е Tik Tok?

Надежден източник на информация ли е?

Въпреки че онлайн обществото се развива с невероятна сила, споделянето на новини в такива платформи повишава риска от така наречените „фалшиви новини”. Причината е, че много хора не могат да разграничат надеждната от заблуждаващата информация.

Например – новинарските издания споделят пристрастни възгледи за актуалните новини.  За разлика от тях,  в социалните медии, потребителите имат възможност да чуят директно от засегнатите какво се е случило.

Това, което прави тази платформа отличаваща се е, че има много „неутрални“ потребители, представящи официални новини. По този начин могат многократно да се видят различни гледни точки на глобални и местни събития.

До коя информация ще имат  достъп хората варира не само от избрания език, но и от информацията, която ги интересува.

Можете ли да правите пари от там?

Ако ни бяхте задали този въпрос преди няколко години, със сигурност щяхме да Ви отговорим с: „НЕ!”. Но имайки предвид всички промени, които Ви споделихме отговорът е – „ДА!”.

Всеки МОЖЕ да спечели от тази платформа чрез разширяване на присъствието си с актуално съдържание, работа с инфлуенсъри за популяризиране пред нова аудитория и платени реклами.

Една от най-често срещаните грешки в дигиталния маркетинг е пренебрегване на възможностите на TikTok. За съжаление, причината е предимно младата аудитория. Но като експерти в маркетинга ние искаме да Ви споделим, че това е неразумно.

Отново ще Ви споделим някои статистики, които са повече от показателни за силата на тази мрежа. TikTok е социалната платформа с най-голяма ангажираност. Нейните потребители прекарват ПОВЕЧЕ от 45 минути на ден като над 80% го отварят по минимум 8 пъти на ден.

Допълнителен плюс е, че все още много бизнеси се колебаят дали да се доверят на TikTok и да рекламират в него. Това означава, че  имате възможност да установите своята марка БЕЗ силна конкуренция в някои сегменти.

Ако сте малък бизнес, който иска да разшири присъствието си онлайн, ключът е да създадете интересно маркетингово съдържание в TikTok. Важно е да набележите Вашия мечтан клиент, а след това да отделите време да разберете потребителите на платформата и вида съдържание, което резонира с тях.

Подходящ канал за реклама ли е Tik Tok?

Ако не знаете откъде да получите идеи за съдържание, най-лесният начин е да започнете от самото приложение. Използвайте търсачката, за да откриете актуално съдържание и хаштагове.

Когато започнете да въвеждате ключова дума в лентата за търсене, TikTok автоматично предлага свързани хаштагове въз основа на това, което сте написали. Ако направите видеоклип въз основа на актуален хаштаг, алгоритъмът  гарантира, че има шанс потребителите да открият точно Вашето съдържание.

Не мислите, че ще успеете да се справите сами?

Ние – от ОптимизирайМе сме винаги насреща и готови да Ви съдействаме да развиете онлайн присъствието си в социалните мрежи! Свържете се с нас на телефони: 0885 996552 или 0883 330216.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

14 − 3 =