Facebook Pixel

Защо сайтът Ви се нуждае от вътрешен линкбилдинг?

Изграждане и оптимизиране на сайтове/Интересно/Защо сайтът Ви се нуждае от вътрешен линкбилдинг?
Защо сайтът Ви се нуждае от вътрешен линкбилдинг?

Вътрешният линк, наречен още връзка, е препратка към друга страница на Вашия уебсайт. Обикновено се реализира като се линкне към елементи, страници от уебсайта или статии с подобно съдържание. Може да бъде направена директно в текста или чрез изображенията. Това предоставя на читателите допълнително съдържание по определени теми точно там, където има нужда.

В тази статия, ние от OptimiziraiMe, ще Ви споделим защо той е толкова важен за SEO оптимизацията и как можем да Ви помогнем.

Каква е разликата между вътрешен и външен линкбилдинг?

Всеки уебсайт, независимо дали му правите СЕО оптимизация или не, се нуждае от вътрешни и външни връзки. Вътрешните, както вече споменахме – свързват страници и публикации на самия уебсайт. Външните свързват други „външни” уебсайтове с Вашия.

Защо вътрешният линкбилдинг е важен за SEO оптимизацията?

Google следва връзки, за да открие съдържание на уебсайтове и да класира това съдържание в резултатите от търсенето. Ако дадена публикация или страница получи много връзки, това сигнализира на Google, че това е важна или ценна статия. Това се отнася както за вътрешни, така и за външни връзки.

Вътрешното свързване е нещо, което контролирате като собственик на сайт. Имате възможност да насочите посетителите от търсачките към най-важните си страници, като направите правилните вътрешни връзки.

Затова можем да кажем, че те са едни от най-важните фактори за класиране на уебсайт. За съжаление, много професионалисти и дигитални агенции не им обръщат голямо значение. Но, наред с навлизащия изкуствен интелект, търсачките продължават да се развиват и ъпдейтват своите алгоритми и принципи на работа. 

Днес, вътрешният линкбилдинг също е от толкова голямо значение за оптимизацията на Вашия сайт, колкото  и външния. 

Причината е, че голям брой страници в Интернет могат да бъдат достъпни и открити само чрез вътрешни линкове. Това важи особено за големите уебстайтове, които имат много подстраници. В повечето случаи, при правене оптимизацията на такива сайтове, се правят външни линкове, които препращат към началната страница. 

Вътрешното линкване може да допринесе за високо класиране на подстраници на такива сайтове, въпреки липсата на външни връзки. Това се отнася особено за конкретни заявки за търсене в търсачки като Google, където има много голяма конкуренция. При тях лесно може да се постигне високо класиране чрез линкване на тематично подходящи подстраници чрез ключовите думи.

Вътрешните връзки установяват връзки между съдържанието.

Google обхожда уебсайтовете, като следва вътрешни и външни връзки с помощта на бот, наречен Googlebot. Този бот пристига на началната страница на уебсайта и започва да проследява всички връзки от началната страница. Следвайки ги, Google може да установи връзката между различните страници, публикации и друго съдържание. По този начин Google открива кои страници на Вашия сайт обхващат подобна тематика.

Например в тази статия, ние ще направим вътрешни връзки към „SEO оптимизация”, „Вътрешен линкбилдинг” и „Създаване на уебсайт”. За да се уверим, че търсачките ще разберат, че съдържанието на тези страници е свързано с тази публикация, ще добавим вътрешни линкове.

Какво друго трябва да знаете за вътрешния линкбилдинг?

Вътрешните връзки помагат на търсачките да намират най-подходящото съдържание.

Тъй като уебсайтовете нарастват по размер и сложност, съдържанието, което не може да бъде открито, се превръща в проблем най-вече за потребителите. Това се отнася за страници на сайта, които нямат вътрешни връзки, отвеждащи към тях.

Проблемът идва от факта, че търсачките  не могат да намерят и индексират дадена подстраница, без да има вътрешна връзка, която да доведе Googlebot до нея.

Въпреки че много уебсайтове имат „карта на сайта”, където изброяват URL адресите на подстраниците, на търсачките може да им отнеме много време, за да достигнат до тях. Това важи най-вече за големи сайтове, които отнемат много ресурси за обхождане или новосъздадени, които не се посещават често от Google.

Добавянето на вътрешни връзки към Вашите новопубликувани страници предоставя на търсачките повече начини за достигане до това съдържание.

Друга особеност е, че вътрешните линкове са много подходящи, за да покажете на Google кои страници от даден уебсайт са най-подходящи. Съответно – за подходящи ще бъдат определени тези, към които най-често се правят вътрешни линкове.

Може да използвате вътрешните връзки, за да прехвърлите влезлите потребители на началната страница към определени подстраници. Това означава, че се нуждаете от външни връзки, за да получите трафик от потребители, които биха се интересували от продуктите и услугите, които предлагате. Чрез добро вътрешно свързване, можете да задържите вниманието им и да ги подтикнете да прекарат повече време, разглеждайки сайта Ви. Това ще изпрати сигнал към Google, че хората Ви се доверяват и намират съдържанието Ви за полезно. Съответно, ще се отрази не само на рангването на търсачката, но и Google ще Ви определи като достоверен и надежден източник на информация.

Вземайки предвид тази информация, можем да заключим, че има тясно взаимодействие на външните и вътрешните връзки по отношение на SEO оптимизацията.

Вътрешното свързване не само е подходящо за оптимизацията, но може и да подобри значително удобството за потребителя на Вашия уебсайт. Присъствието им помага на хората да навигират по-лесно и да откриват нужната информация по конкретна тема, където е необходимо.

Затова нашите специалисти обръщат специално внимание на вътрешния линкбилдинг. С него се подобрява сигналът, който сайтът изпраща на търсачките и подобрява удобството на потребителите.

zashto-saitut-vi-se-nujdae-ot-vutreshen-linkbilding

Каква е „стойността” на вътрешните връзки за Google?

В допълнение към откриване на връзките между съдържанието, Google разделя стойността на връзката между всички връзки на уеб страница. Често началната страница на даден уебсайт има най-значимата стойност, защото има най-много линкове и трафик. Тази стойност на връзката ще бъде споделена между всички връзки на тази начална страница. Стойността на връзката, предадена на следващата страница, ще бъде разделена между връзките на тази страница и т.н.

Следователно най-новите публикации в блога ще получат по-голяма стойност на връзката, ако един от вътрешните линкове е към началната страница. Така Google ще намери скорошни публикации по-бързо, ако към тях има връзка от началната страница.

Можем да заключим, че повече вътрешни връзки в една статия, биха означавали повече стойност за нея. Това е така, защото Google ще счете, че тя е по-важна и ще увеличи шанса за класиране на тази публикация.

Как да създадете стратегия за вътрешен линкбилдинг?

Много собственици на сайтове се опитват сами да създадат работеща стратегия за СЕО оптимизация или за вътрешен линкбилдинг с идеята да подобрят потребителското преживяване. От решаващо значение за Вашия успех е редовно да оценявате и подобрявате Вашата стратегия за вътрешен линкбилдниг.

Това е един от начините да подобрите достъпността и класирането на Вашия уебсайт. Добавяйки правилните вътрешни връзки, ще гарантирате, че търсачките ще получат информация като:

  • Уместност на страниците;
  • Връзката между страниците;
  • Стойността на страниците.

Тук е много важно да вземете предвид особеностите на Вашия сайт, в какъв бранш работите и каква е конкуренцията в него. Не забравяйте да поставите и цели, които да следвате, за да можете систематизирано да награждате.

Как ние от ОптимизирайМе можем да Ви помогнем?

Ние винаги гледаме към структурата на един сайт като пирамида. Отгоре е началната Ви страница, а под нея са разделите и категориите, които са ключови за Вашия бизнес. Под тях са публикациите и страниците с продукти, към които искате да насочите вниманието на потребителите.

Следват избора на важното съдържание и правене на вътрешния линкбилдинг.

Не чакайте утре, за да Ви изпреварят Вашите конкуренти! Направете първата крачка към успеха, като се доверите на специалистите на ОптимизирайМе.

Ние Ви предлагаме БЕЗПЛАТЕН одит на Вашия сайт и изготвяне на ИНДИВИДУАЛНА стратегия, съобразена с особеностите на бранда и онлайн представянето Ви.

Свържете се с нас на телефони: 0883 330216  и  0885 996552.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

3 × 3 =




OPTIMIZIRAI ME - online marketing agency

Ние сме специализирани в сферата на маркетинга и информационните технологии. Разполагаме със сплотен екип от специалисти, които имат дългогодишен опит в създаването и оптимизирането на уеб сайтове, дизайн, маркетингови стратегии и рекламни кампании. Нашата цел е да Ви предложим цялостни решения за извеждане на бизнеса Ви на следващото ниво!