Facebook Pixel
Онлайн магазин или информационен сайт?

В съвременния свят всичко е онлайн и все повече от българските потребители търсят нужната информация в Интернет пространството или социалните мрежи.

Все още нямате онлайн представяне? Колебаете се дали се нуждаете от уебсайт? А знаете ли, че в днешно време сайтовете играят ключова роля за успеха на всеки бизнес?

Да, точно така! Интернет пространството отдавна не е място само за младежи, които търсят начин да комуникират помежду си. Повече от 80% от българските потребители са онлайн и използват Интернет и социалните мрежи, за да търсят информация и да обменят опит. Вашите конкуренти всекидневно се възползват от предимството да бъдат онлайн. А Вие какво чакате? 

Независимо дали сте собственик на голям бизнес или малка семейна компания, ние от ОптимизирайМе, можем да Ви насочим в правилната посока. В тази статия ще Ви запознаем с разликата между онлайн магазин и информационен сайт, както и ще Ви споделим интересна информация за онлайн рекламите. 

Каква е разликата между информативния сайт и онлайн магазина?

Както можете да се досетите и двата вида уебсайтове са създадени с идеята да представят фирмата и бранда пред потребителите и да са връзка помежду им. Това, което ги различава е, че служат за различни цели и са насочени към различна целева аудитория. 

Информативни уебсайтове

Информационните сайтове, както подсказва и името им, предоставят информация. Могат да представят различно съдържание:

  • подробно представяне на фирмата – екип, какъв опит имат, откога и с какво се занимават;
  • Предоставяни услуги и как можете да се възползвате от тях.
  • Продукти, ако се изработват по индивидуална поръчка и как можете да ги поръчате.
  • Портфолио и завършени проекти;
  • Партньори и референции от тях;
  • Контактна форма за запитвания и подробни данни за контакт;
  • Нейните социални мрежи и други. 

Освен това, подходящи са да се използват за различни цели – блогове, новинарски сайтове, портфолио, блог, представяне на фирма и други. Информацията в тях  варира в зависимост от  нуждите Ви – можете да съчетаете представяне на бранда си с блог или да давате полезни съвети как да се използват Вашите продукти. 

Онлайн магазин или информационен сайт?

Обикновено се използват от хора или фирми, които искат да представят работата си и да дадат подробности за услугите си, като завършването на продажбите се извършва офлайн. 

В повечето случаи, когато става въпрос за специфична услуга, хората обичат да правят собствено проучване, преди да се спрат на конкретна фирма. Например – медицински центрове, козметични салони, автомобилни сервизи, промишлена техника, интериорни студиа и други. 

Насочени са към определена целева аудитория, която да научи повече за съответната личност или бизнеса. Взаимодействието се върти около потребителите – първо им дават подробна информация, която да ангажира вниманието им, а след това – да направят контакт с бранда. 

При тях НЕ се правят покупки директно в сайта. Посетителите могат да изпратят запитване или заявка за продукт или услуга чрез контактна форма, но уточняването на подробностите се прави офлайн. 

Онлайн магазини

Онлайн магазините са уебсайтове за електронна търговия, които са предназначени за онлайн покупка и продажба на продукти и услуги. Тук не е достатъчно да създадете уникално потребителско изживяване, а сайтът да е лесен за ориентиране, откриване на необходимите продукти и пазаруване. Целта е да се улесни посетителят максимално, за да направи своята поръчка и парична транзакция, ако реши да плати онлайн. 

Онлайн магазините могат да се използват за продажба на различни продукти като козметика, дрехи, обувки, техника, книги, мебели и много други. Основната им цел е да позволят на клиентите да разглеждат, избират и закупуват продукти директно от уебсайта, като спестят отиването лично до магазина. 

За целта, техният дизайн е много по-изчистен от ненужни елементи и имат различни функции като продуктови списъци, количка за пазаруване, различни интегрирани системи за плащане и обработка на колички и много други. 

Фокусът е генериране на приходи чрез продажби. Затова често е изграден в платформи като OpenCart, където има много повече възможности за персонализация на админ панела и интегриране на различни плъгини. 

В дългосрочен план, онлайн магазинът може да Ви спести много разходи и да осигури по-голямо удобство на Вашата целева аудитория. Освен това, с тях не се ограничавате до пазара в един град в България, а имате възможност да предложите продуктите си в цялата страна, дори и в чужбина. 

Особеност е, че онлайн магазинът трябва да бъде добре изграден и оптимизиран, за да можете да се възползвате от всичките му приложения и практически предимства. 

Каква е разликата между лендинг страница и уебсайт? 

Всичко се свежда до това за какво са предназначени. Основната разлика между начална страница на Вашия уебсайт и лендинг страницата е фокусът. 

На първо място, сайтът не се състои само от една страница. Той е създаден, за да отговори на нуждите на фирмата и да я представи подробно пред широката аудитория. 

На началната страница има разнородна информация, която препраща към другите страници в уебсайта. Съдържа множество елементи и съдържание, покриващо различни аспекти на бизнеса, услугите или продуктите. Например -за нас, услуги, продукти, блог, контакти и други.

Нейната цел не е да Ви представи конкретен продукт или услуга и да Ви подтикне към покупка. 

От друга страна, лендинг страницата е специално създадена страница с цел да насочва посетителите към конкретно действие – натискане на бутон, попълване на формуляр или извършване на покупка. Целта е да се увеличат реализациите – продажби, регистрации, събиране на контакти на потенциални клиенти. С други думи – няма значение от действието, което искате да извършат потребителите, целта е да тя да доведе до резултат. 

Съдържанието е ограничено и фокусирано върху конкретната услуга, продукт или предложение. Тя още от началото се прави с умисъл – да генерира висок процент на конверсии или действия от страна на посетителите. Затова и в нейния дизайн са включени различни елементи – информация за продукта, неговите предимства, видео за това, се използва, отзиви от клиенти, продуктови отстъпки и много други. 

Лендинг страниците се използват основно за маркетинг кампании и реклами. За разлика от началните страници, те са персонализирани за конкретна кампания или оферта и насочват посетителите към един призив за действие. 

Онлайн магазин или информационен сайт?

Какви са целите при рекламиране на онлайн магазин? 

Ако не обръщате внимание на онлайн представянето си, може би се чудите защо конкурентите Ви имат по-голям успех от Вас. Отговорът е прост – онлайн представянето. 

Ако не сте го правили преди, тогава без съмнение се чудите как работи онлайн рекламата или дали някои рекламни платформи за електронна търговия са по-добри от други.

Въпреки че някои платформи за електронна търговия, като Shopify и BigCommerce, могат да улеснят определени онлайн рекламни стратегии, вие можете да създадете ефективна стратегия независимо от платформата, която използвате. Например, в много отношения Shopify, готова платформа за електронна търговия, може да бъде удобна за SEO от самото начало. С други платформи или сайт за електронна търговия, разработен по поръчка, голяма част от SEO работата ще трябва да се извършва ръчно.

Първата стъпка е да определите Вашата целева аудитория – продуктите или услугите Ви към кои групи от хора са насочени. Може би, продавате детски дрешки и искате да достигнете до родителите и техните близки. Или собственик на козметичен бранд и искате да откриете подходящите дами да станат Ваши клиенти. 

Втората стъпка е да научите платформата, в която Вашата аудитория е най-активна – Facebook, Instagram, Tik Tok, Viber и много други. Имате възможност да достигнете до тях и чрез добре насочени реклами в Google или имейл маркетинг. 

Важни моменти от онлайн рекламите са и: 

  • Придобиване на нови клиенти.
  • Запазване на старите клиенти. 
  • Кръстосани продажби за увеличаване на стойността на количката. 
  • Постоянна комуникация, която да ги насърчи клиентите Ви да станат лоялни клиенти към Вас и бранда Ви. 

Не знаете как да направите своята реклама на онлайн магазин? Не се притеснявайте! Ние от ОптимизирайМе сме готови да Ви съдействаме още ДНЕС! 

Направете първата крачка към успеха като изпратите ЗАПИТВАНЕ  чрез нашата контактна форма:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

18 − 17 =