Facebook Pixel
Защо трябва да защитавате паролите си?

Обикновено използвате прости пароли от еднотипни цифри или думи, имащи скрито значение за Вас? А знаете ли, че 37% от кибератаките се основават на разбити пароли, които са били прекалено лесни?

Да, точно така! Според проучване направено през 2020 година, много хакери първо проучват живота на жертвите си и след това налучкват паролите им с лекота, без да използват софтуер. Защитата на данни е най-ефективният начин за намаляване на вероятността от кибератака и ограничаване на щетите, ако Вашата компания е на прицел.

Какъв е най-добрият начин да се защитите? Започнете като прегледате паролите си и промените навиците си. Забравете за простите еднотипни думи и последователните цифри.

Чудите се откъде да започнете? В тази статия ние, от ОптимизирайМе, ще обърнем внимание на това, как да подберете правилната парола и какви са актуалните фишинги по имейл.

Кои пароли да смените първо?

Много хора ще се насочат към паролите на системите и имейлите на фирмата си. Но първата стъпка е да си създадете навик. Започнете с паролите в социалните си мрежи.

Социалните мрежи не вършат добра работа. Повечето от тях НЕ Ви казват колко стара е паролата Ви, колко е слаба или кога е подходящия момент да я смените. Ваша отговорност е да защитите акаунтите си и да държите престъпниците, които искат да Ви проучат и научат повече за Вас, далеч от тях.

Уверете се, че използвате силна парола, която е уникална за всеки акаунт и я променяйте редовно. Тук експертите препоръчват тя да се сменя на всеки 6 месеца!

Да, точно така! В социалните мрежи на всеки 6 месеца трябва да сменяте паролата си! А Вие, кога за последен път го направихте?

Тук има понятие като „кибер умора”, която се проявява след 5-тата измислена парола. Това означава, че запомнянето и измислянето на паролите става все по-трудно и непосилно за повечето хора.

Обикновено на едно работно място трябва да се запомнят между 10 и 30 пароли. След 5-тата парола, повечето хора се изтощават и това започва да се проявява в лош избор на пароли.

Повтарянето на използвани пароли или просто добавянето на нова цифра към вече съществуващите не е добър вариант.

Хакерите знаят това и разполагат с интелигентни алгоритми, а вече и с изкуствен интелект, които могат да отгатнат и използват техники за груба сила, за да разбият предвидимите пароли.

Ако не можете да измислите оригинални пароли, можете да използвате мениджър на пароли, създаден за потребителите. Това е хранилище за пароли, което проследява възрастта на всяка, предлага допълнителна сигурност и генерира сложни пароли, така че да не се налага да ги въвеждате и помните.

Ще трябва да запомните само една парола, намалявайки кибер умората, правейки живота си по-лесен и сигурен.

Какво означава „силна парола”?

Силната парола е такава, която е трудна за отгатване или хакване от страна на неоторизирани лица. Тя предоставя допълнителна сигурност на Вашите онлайн акаунти и лични данни. Тя отговаря на следните критерии:

  • Дължина – поне 12 символа. По-дългите пароли са по-сигурни, тъй като става по-трудно да се отгатнат.
  • Сложна комбинация от символи – използвайте комбинация от думи, които няма как да забравите със специални знаци като „?%&@!“. Те могат да бъдат поставени на всяко място в паролата.
  • Малки и големи букви – трябва да има поне една голяма буква в паролата.
  • Без очевидна и лична информация – имена, дати на раждане, имена на членове на семейството, домашни любимци и други.
  • Непредсказуемост – да бъдат трудни за отгатване дори от близки хора, които Ви познават добре. Избягвайте очевидни комбинации като „123456“ или „парола“.
  • Уникалност – не използвайте същата парола за различни онлайн акаунти. Винаги създавайте уникални пароли за всяка услуга или уебсайт.

Какво Ви препоръчваме?

Никога НЕ съхранявате пароли в браузъра си. Паролите, съхранени в браузъра, могат да направят по-бързо и по-лесно влизането в онлайн ресурси, но са изключително лесни за кражба.

Ако използвате една и съща парола за лични и бизнес приложения, всеки киберпрестъпник може да я открадне и то с лекота. Опасността нараства многократно в сравнение с паролите, които въвеждате ръчно и не се съхраняват никъде.

Открадната парола може да предостави ключовете към цялата ИТ мрежа на Вашата организация, фирма, система, мрежа и дори Вашия до.

За да се избегне рискът от разчитане на базирани на браузър пароли, можете да използвате различни програми или приложения за управление на пароли. Това включва управлението на паролите за достъп до различни уеб сайтове и приложения.

Ограничете използването на социални мрежи на работните си компютри.

Където е възможно, НЕ използвайте лични акаунти на работни компютри. Това ще намали шанса хакери да достигнат до Вашата лична информация чрез служебен компютър.

Не използвайте вход със социална мрежа в приложения и игри!

Ако акаунтите бъдат компрометирани или откраднати, киберпрестъпниците могат да използват откраднатото социално влизане.

Много онлайн услуги, приложения или игри ви насърчават да използвате социалния вход, известен също като Single Sign-On (SSO). Това означава, че можете да се регистрирате, като използвате своите акаунти в Google+, Facebook, Twitter или LinkedIn и т.н.

Въпреки че това решава проблема със запомнянето на множество пароли, това повдига много по-голям проблем със сигурността и поверителността на заден план.

Защо abv пощата не е сигурен избор за фирмен имейл?

ABV пощата, като и други безплатни електронни пощи (например Gmail, Yahoo, Outlook и др.), са подходящ избор за лична кореспонденция и неформални комуникации. Тя не е добър избор за фирмена поща, защото има редица ограничения.

Безплатните пощи обикновено имат ограничения за прикрепяне на файлове и съхранение на данни. Това може да бъде проблем, ако Вашата фирма изпраща или получава големи файлове или се нуждае от дългосрочно съхранение на имейл кореспонденция.

Другата причина е липса на контрол и сигурност. Когато използвате безплатни пощи, нямате контрол върху сървърната инфраструктура и сигурността на данните си. Фирмени пощи обикновено предоставят по-голяма сигурност и по-добър контрол върху имейл съобщенията и данните.

В този случай, обикновено се препоръчва да се регистрира фирменият домейн и да се използва фирменият имейл адрес. Това позволява на фирмата да има контрол над комуникациите си, да създаде професионален имидж и да предостави по-голяма сигурност на данните си.

С това ще завършим тази статия. Ние, от ОптимизирайМе, винаги сме готови да Ви съдействаме да изберете правилната поща за Вашия бизнес!

Свържете се с нас на телефон: 0883 330216 и нашият управител – Георги Манов, ще Ви съдейства с удоволствие!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

15 + 10 =




OPTIMIZIRAI ME - online marketing agency

Ние сме специализирани в сферата на маркетинга и информационните технологии. Разполагаме със сплотен екип от специалисти, които имат дългогодишен опит в създаването и оптимизирането на уеб сайтове, дизайн, маркетингови стратегии и рекламни кампании. Нашата цел е да Ви предложим цялостни решения за извеждане на бизнеса Ви на следващото ниво!