Социалните мрежи –новото любимо място на малки и големи. Все повече хора от всички възрасти и бизнеси се възползват от неограничените им възможности. Комуникация, споделяне на информация, откриване на необходими продукти и услуги, бизнес възможности и още много… Затова можем да кажем, че вече ВСИЧКИ са онлайн!
А знаете ли, че от няколко седмици Meta Ви предлага ПЛАТЕН абонамент?
През последните 2-3 седмици, всички от Европейския съюз имаха възможността да изберат дали да използват платената услуга или да продължат да го правят безплатно. Това стресира много хора, които не бяха запознати с най-новите изисквания на Европейския съюз.
Какво означава това? Ще станат ли Facebook и Instagram платени? Ще трябва ли да плащате, за да изплозвате любимите си платформи? В тази статия ние, от ОптимизирайМе, ще отговорим на тези въпроси и ще Ви споделим мнението на специалистите.
Какво всъщност се случва?
Онлайн реклами. Това са две думи, които много потребители асоциират с инфлуенсъри и социалните мрежи Facebook и Instagram. През последните седмици корпорацията Meta стартира платен абонамент, който да ги премахне.
Услугата е достъпна в целия Европейски съюз и ще се предлага за около 9,99 евро на месец в мрежата или 12,99 евро на месец за iOS и Android с допълнителните такси за тези платформи.
Това означава, че в останалите страни извън Европейския съюз, двете социални мрежи остават напълно БЕЗПЛАТНИ и такава възможност не се предлага.
Абонаментът има за цел да отговори на опасенията на Европейския съюз относно насочването на рекламите на Meta и практиките им за събиране на данни. Той кара потребителите да изберат между заплащане на услугата за премахване на насочването на реклами или използване на услугата безплатно, но съгласявайки се с нейната практика за събиране на данни.
По този начин, Meta вярва, че ще изпълни по-ясно и окончателно изискванията за поверителност, определени от новите европейски закони за данните. Например – Закон за цифровите пазари и GDPR.
Какво се промени?
Facebook и Instagram са дигитален бизнес модел, който се поддържа от реклами. С течение на времето алгоритмите им се изменяха и подобряваха, но целта бе една – да помогнат на потребителите. Чрез персонализираната реклама, те можеха да открият нови продукти и марки, от които се нуждаят и са подходящи за тях.
Този начин на рекламиране бе полезен и за фирми от всякакъв размер – особено малки и средни предприятия, които все още не са достигнали потенциала си. Персонализираните реклами им позволяваха да открият правилната аудитория и да привлекат клиенти, които биха се интересували от това, което предлагат.
Самите Meta споделят, че този начин на рекламиране носят средно 84 милиарда евро приходи всяка година. Въпреки тези резултати, европейското законодателство продължава да се развива, приемайки нови закони и тълкувания на различни правни въпроси, които са спорни. Персонализираната реклама и данните, които се ползват за нея, са един от тях.
До момента всеки потребител и бизнес можеше да се възползва от достъпа до онлайн услуги и съдържание на Facebook и Instagram напълно безплатно.
Какво коментира Meta?
„ С влизането в сила на GDPR иЗакона за цифровите пазари, сега сме длъжни да предложим на хората в ЕС, ЕИП и Швейцария алтернативен начин за използване на Facebook и Instagram” – пише в една от последните публикации в блога на коорпорацията.
Те споделят, че уважават развиващите се европейски разпоредби и се ангажират да ги спазват. Ето защо, през средата на Октомври бе обявено, че потребителите в Европейския съюз могат да изберат да използват социалните мрежи на Metа:
- с реклами,напълно безплатно.
- С месечна такса за абонамент – услуга, БЕЗ реклами. При нея техните данни и информация НЯМА да бъдат обработвани за персонализирани реклами.
Абонаментът БЕЗ реклами ще бъде достъпен само за хора на 18 и повече години в ЕС, Исландия, Лихтенщайн и Норвегия и Швейцария. Първоначално ще се прилага за всички свързани акаунти във Facebook и Instagram.
Meta предвиждат, че в бъдеще ще таксува допълнително за свързани акаунти. От 1 март 2024 г. ще има допълнителна такса от 6 евро в мрежата или 8 евро за iOS и Android на свързан акаунт. Компанията казва, че докато някой остане абониран, неговите данни няма да се използват за насочване на реклами.
Тъй като абонаментите са за потребители НА и НАД 18 години, Meta планира разработването на отделен план за тийнейджъри. Временно ще се спре показването на реклами на тийнейджъри в региона от 6 ноември. Няма подробности колко дълго ще продължи паузата.
Какво ще се случи, ако се абонирате за услуга БЕЗ реклами?
Както вече споделихме, идеята на абонамента е да НЕ виждате реклами. Това означава, че във Facebook и Instagram няма да виждате реклами и Вашата лична информация няма да се използва за такива.
Обърнете внимание, че това влияе и на способността Ви да ПУСКАТЕ реклами и да УЧАСТВАТЕ в партньорски реклами. По този начин, бизнесите няма да могат да се възползват от големите възможности на социалните мрежи за персонализирана реклама.
Ако се абонирате, НЯМА да имате достъп до:
- Изпълняване на реклами и подсилване на публикации за акаунт в Instagram.
- Изпълняване на реклами и подсилване на публикации за профил във Facebook.
- Изпълняване на реклами за страница във Facebook, ако страницата е свързана към акаунт в Instagram, който има абонамент за използване на Продуктите на Meta без реклами.
- Участие в партньорски реклами в Instagram или Facebook.
- Монетизиране с реклами и поточни реклами.
Причината е, че платформите изискват използването на Вашата информация за създаването на тези реклами. Ако някоя от тези типове реклами е била активна при абонирането Ви, те автоматично ще се деактивират за продължителността на Вашия абонамент.
При абонамент ЩЕ ИМАТЕ достъп до:
- Подсилване на публикации или изпълняване на реклами за страница, ако страницата във Facebook не е свързана към акаунт в Instagram, който има абонамент за използване на Продуктите на Meta без реклами.
Ще станат ли Facebook и Instagram изцяло ПЛАТЕНИ?
Meta споделя, че на този етап ще продължи да предлага БЕЗПЛАТЕН достъп до своите продукти за хора, които не желаят да плащат. Изживяването за хората, които не плащат, няма да се промени и съществуващите инструменти за персонализирана реклама ще останат налични.
Какво е мнението на нашия екип?
Тонът на публикациите за абонаментите на Meta ясно показва, че компанията все още дава приоритет на персонализираните реклами, върху които са изградени нейните платформи. Новите абонаментни услуги ще бъдат пуснати само в зони със стриктна защита на данните на потребителите и на този етап не можем да коментираме как ще се развие европейското законодателство.
Факт е, че Европейският съюз обръща голямо внимание на защитата на личните данни. Но,Meta в публикациите си споменава за „вяра в Интернет” и „поддържане на рекламните кампании”. Самите те представят новите абонаменти като услуга, която е в съответствие с европейските разпоредби. Затова вярваме, че компанията ще продължи да отговаря на европейските закони и да предлага на потребителите си добри възможности за реклама и достигане на своята аудитория чрез персонализирани реклами.
Надяваме се тази информация да Ви е била полезна. Следете нашия блог, защото ние, от ОптимизирайМе ще продължим да Ви информираме за новостите.
С това ще завършим тази статия. Ние, от ОптимизирайМе, винаги сме готови да Ви съдействаме да изберете правилната посока за Вашия бизнес!
Свържете се с нас на телефон: 0883 330216 и нашият управител – Георги Манов, ще Ви съдейства с удоволствие!
Вашият коментар