Новата година започна шеметно! Вече много от бизнесите могат да се похвалят с нови постижения и иновативни стратегии, с които да покорят своите клиенти и да привлекат вниманието към себе си. Но има и такива, които не знаят накъде да поемат. За тях предизвикателствата тепърва започват и ние от ОптимизирайМе сме готови да Ви помогнем да ги преодолеете по най-добрия начин.Дигиталният маркетинг непрекъснато се развива. Това, което е популярно ДНЕС, може да е неуместно УТРЕ. Въпреки че някои от основите остават същите, всяка година тенденциите се променят и налагат нови трендове в онлайн света. В резултат на това, собствениците на малък бизнес трябва не само да следят промените, а и да могат да ги приложат в маркетинг стратегията си. Ако планирате да започнете собствен бизнес или вече сте собственик на малка фирма, вероятно се вълнувате какво предстои. В тази статия ще Ви споделим промените в дигиталния маркетинг и ТОП трендовете, които ще завладеят 2023 година.
Съдържанието, генерирано от потребителите на продуктите и услугите.
Как привличате вниманието на потребителите, които разглеждат социалните мрежи да изберат точно Вашите продукти и услуги? Можете да напълните своя уебсайт и профилите в социалните мрежи със зашеметяващи снимки. Да напишете най-вдъхновяващото съдържание, да им покажете предимствата на Вашите продукти и впечатляващи статистики с научни данни. Всичко това ще помогне само на потребителите да видят и научат за Вашия продукт. Ако искате да спечелите по-голяма аудитория, трябва настоящите Ви клиенти да „гарантират” публично за Вас, с което да изразят отношението си към продукта или услугата.
Какво означава това?
Съдържанието, генерирано от потребителите е всяко писмено или визуално съдържание, с което те изразяват мнението си за Вашия продукт. Например, това може да са:
Публикация в личния им профил в социалните мрежи със снимки или видеа как използват и се наслаждават на Вашия продукт.
Видео обръщение, което потребителят сам е направил за бранда и си личи, че не е професионално направено с цел реклама.
Може да Ви се струва странно, но в чужбина много от клиентите, които са доволни от покупките си, споделят за преживяването си не само на близките си хора, а и в социалните мрежи. В крайна сметка хората сме по-склонни да се доверим на обикновен човек, а не на рекламата, за която фирмите си плащат. Много големи компании са изградили силна репутация на бранда си, което кара клиентите да бъдат техни „посредници” и „защитници” пред останалите потребители. Затова много често виждаме клипове на хора, които разопаковат продукти на любимите си марки и споделят мнението си за тях. И всичко това БЕЗ фирмите да са инвестирали никакви средства за реклама.Тази тенденция в дигиталния маркетинг ще се наложи през 2023 година и ще предизвика повече бизнеси да станат клиентско ориентирани. Целта е не само да предложите най-добро обслужване, а и да изградите силна връзка със своите клиенти.
Как да мотивирате клиентите си да създават съдържание за Вас?
Един от най-добрите начини да мотивирате клиентите си е да ги улесните максимално. Например чуждестранните брандове към поръчките добавят специално направена картичка с QR код, На нея има и инструкции как да оставят ревю и малък комплимент от фирмата – % намаление или подарък, които ще получат при следващата си поръчка. След сканирането на QR кода, клиентите се препращат автоматично към мястото, на което да оставят ревю. Може и да попитате редовните си клиенти дали са склонни да запишат видео отзив за Вашия бранд. Направете това да бъде лесно за тях, като направите специално ръководство с препоръки как да направят интересно видео. Мотивирайте ги допълнително като им подарите безплатни продукти или специално намаление за следваща поръчка. Друга опция е да направите e-mail маркетинг кампания, в която да предложите специални отстъпки на доволните клиенти, които решат да оставят отзив за определен продукт или услуга. С това ще завършим тази част на статията. Следете нашия блог, защото много скоро ще Ви запознаем и с другите трендове, които ще завладеят 2023 година.
Вашият коментар