Съдържание:
- Какво представлява скоростта?
- Какво се счита за добра скорост на сайт?
- Защо скоростта е важна?
- А Вашият сайт бързо ли се зарежда?
Много собственици на бизнес обръщат повече внимание на физическите си обекти, отколкото на онлайн представянето си. Но, ако има едно място, където първото впечатление е критично, то това е Вашият уеб сайт. И тук не става въпрос просто за дизайна и съдържанието му, а за достъпността му до потребителите.
Истината е проста – всеки посетител ще остане разочарован, ако трябва да чака сайтът да се зареди или не може бързо и лесно да достигне до желаното съдържание. Това не само ще навреди на репутацията Ви, но и ще доведе до загуба на трафик и реализации. Обратното – бързо зареждащият се уебсайт ще има положителен ефект за успеха на Вашия бизнес. С него ще успеете да задържите потенциалните си клиенти и ще увеличите продажбите си.
Звучи логично, нали? Това е просто един пример, който ние – от ОптимизирайМе, сме видели от нашата практика. Ако искате да научите повече за оптимизирането на скоростта, останете с нас докрай. В тази статия ще Ви запознаем с мнението на нашите експерти по СЕО оптимизация.
Какво представлява скоростта?
Сигурни сме, че сте чували поне веднъж фрази като: „Никой клиент няма да се задържи, ако сайтът Ви е бавен” и „Лошата скорост може да повлияе на SEO оптимизацията”. За съжаление, това са твърдения, които ако не сте запознати с методиката на функциониране на сайта, ще Ви звучат просто като забележки.
Нека Ви дадем един пример и от Вашето ежедневие. Когато отидете на ресторант, очаквате в рамките на 1-2 минути да бъде забелязани от сервитьора и да получите менюто. Това е важно не само за бизнеса, но и за Вас като потребител, който иска да прекара една незабравима вечер. Когато не Ви бъде обърнато внимание или през цялото време се сблъскате с бавно и незаинтересовано обслужване, оставате разочаровани. Дори нещо повече – всичко случило се повлиява на отзива, който ще оставите.
По същият начин, скоростта на сайта е „бързината”, с която ще обслужите потенциалните клиенти, които са Ви посетили. Като характеристика, тя се отнася до това колко бързо браузърът може да зареди напълно уеб страниците на даден сайт. Това включва видеа, графики, анимации, текстово съдържание и всички други елементи, които присъстват в него.
Има много начини за измерването й като най-добрият е чрез определяне на времето до интерактивност. Или казано по-просто – колко време отнеме една страница да се зареди до момента, в който потребителят може да взаимодейства с нея. Това означава влизане в началната страница, щракване върху определено видео и момента на тръгването му или произволен брой действия, които потребителят може да предприеме на дадена страница.
Когато скоростта не е добре оптимизирана, сайтът се зарежда бавно в браузъра и потребителите не получават качествено изживяване. Съответно, това се отразява и на СЕО оптимизацията – трафикът намалява и сайтът започва да се класира на все по-задни позиции в Google.
В дългосрочен план, ако това не бъде коригирано – можете да отблъснете потенциалните си клиенти от това да пазаруват от Вас онлайн. А ако сайтовете на Вашите конкуренти зареждат бързо – те ще получават повече трафик и ще имат повече реализации от Вас.
Какво се счита за добра скорост на сайт?
Трудно е да дадем конкретен отговор на този въпрос, защото всеки сайт е специфичен. Някои са по-изчистени откъм дизайн и анимационни ефекти, а други имат повече видеа, които изискват малко повече време за зареждане. Но, ако трябва да конкретизираме – силно препоръчително е зареждането да става в рамките от 3 до 7 секунди.
Смята се, че повечето потребители биха останали доволни, ако избраният от тях сайт се зареди до 5 секунди и биха продължи с пазаруването.
Все пак, е важно да знаете, че времето на зареждане може да варира в различните страници на един и същи сайт. То зависи както от съдържанието в тях, така и дали се отваря от мобилно устройство или настолен компютър.
Защо скоростта е важна?
Множество проучвания доказват, че скоростта на уеб сайта влияе върху процента на реализациите. Не само че повечето хора остават на бързо зареждащите се сайтове, те също така извършват повече действия на тях в сравнение с по-бавните.
Редица компании са установили, че намаляването на времето за зареждане на началната страница само с няколко милисекунди увеличава реализациите. В едно от последните проучвания се установи, че:
- С намаляване на времето за зареждане на началната страница със 100 милисекунди довело до 1,11% увеличение на реализациите.
- При намаляване наполовина на времето за зареждане на вътрешните страници се отбелязва 12-13% увеличение на продажбите.
- При подобряване на времето за зареждане на вътрешните страници с 1 секунда се увеличават реализациите с 2%.
Това са само данни от едно проучване, но от нашата практика можем да Ви споделим – някои клиенти получават много по-добри резултати! Затова ние препоръчваме подобряване на скоростта не само при СЕО оптимизация, а и на всички наши клиенти и партньори.
В резултат на това, ефективността на сайта се подобрява и се намалява степента на отпадане. Това е процент на потребителите, които напускат уеб сайт, след като са прегледали само една страница. Когато началната страница не се зарежда в рамките на няколко секунди, много от посетителите ще затворят прозореца.
Много често за всяка допълнителна секунда, в която сайтът не се зарежда, Вие губите между 5 и 10% от общия брой потребители, които са Ви посетили!
Други причини, поради които винаги обръщаме внимание на скоростта, са:
Използваемостта
Може вече да Ви изглежда очевидно, но колкото по-бързо се зарежда сайтът Ви, толкова по-скоро той става интерактивен. Имаме предвид зареждането на елементи като менюто на уебсайта, визуално съдържание, бутони и всичко друго, които подтикват към действие.
Например, може да имате най-красивите слайдери и продуктите на тях да привличат вниманието, но когато бутоните, които препращат към съответната категория не се зареждат, те са напълно безполезни. Вашите потенциални клиенти виждат нещо, което предлагате, но не могат да го намерят. Повечето и не обичат да се ровят в множество страници, за да открият един-единствен продукт или услуга.
Създаването на сайт, който е достъпен и лесен за използване, е ключът към успеха в онлайн пространството! Когато скоростта е оптимизирана, Вашите потенциални клиенти могат да се възползват от функциите на сайта Ви и ще са много по-доволни и щастливи.
Потребителско изживяване
Потребителите са по-склонни да се ангажират с Вашия уебсайт, когато могат да се движат през процесите по-бързо. Например, ако имате онлайн магазин и всяка стъпка от процеса на плащане отнема повече от няколко секунди за зареждане, над 30% от хората ще изоставят количката си.
Същото важи за всяко действие, което потребителят се опитва да предприеме, като попълване на формуляри или прескачане между страници. Проблеми със скоростта на уебсайта, които ограничават ангажираността, ще имат отрицателен ефект върху реализацията и броя посетители, които ще се върнат на Вашия сайт.
Класиране
Google взема предвид скоростта на уебсайта и потребителското изживяване, когато класира сайтовете. Следователно, ако да достигнете ПЪРВИ места в тази търсачка, не бива да пренебрегвате тази характеристика!
Всяка милисекунда в повече ще повлияе негативно на СЕО оптимизацията и ще намали вероятността да достигнете ПЪРВАТА страница.
А Вашият сайт бързо ли се зарежда?
Не пропускайте да предложите най-доброто на Вашите потенциални клиенти. Свържете се с нас на телефон: и ние с удоволствие ще Ви предложим – БЕЗПЛАТЕН одит и цялостна маркетинг стратегия, според нуждите Ви.
Ние – от ОптимизирайМЕ, сме готови да помогнем и на Вас да стигнете следващото ниво в развитието на бизнеса си!
Вашият коментар