Не е тайна, че изкуственият интелект е във възход и все повече творци, писатели, сценаристи, режисьори и дори обикновени хора се притесняват как той ще промени света. И, докато те не знаят какво ги очаква в бъдеще, AI продължава да напредва и да се развива.
От пускането на ChatGPT от OpenAI през ноември 2022 година, се породи и много важен за нашата работа въпрос: „Как изкуственият интелект ще промени дигиталния маркетинг?”.
Всъщност промяната е вече факт! С помощта на чата, много фирми вече пишат публикации, създават изображения, изрязват и обработват видеоклипове, създават стратегии за продажби и пишат сложни кодове.
Но какво означава това за бизнеса и за работещите в сферата на маркетинга? AI ще бъде ли толкова добър в бъдеще, че да замени опитните маркетолози и разработчици?
В тази статия ще отговорим на Вашите въпроси и ще споделим мнението на експертите и техните прогнози за развитието на изкуствения интелект.
Как се променя дигиталния маркетинг?
Технологиите, управлявани от AI, променят начина, по който търговците подхождат към работата си. Те ги улесняват при анализиране на големи бази данни и извличане на най-добрите контакти и фирми, които биха могли да привлекат за свои клиенти.
Всъщност, с помощта на изкуствения интелект, търговците могат да получат по-точно сегментиране на потребителите и потенциалните клиенти.
Разбира се, различните инструменти, които се предлагат в момента на пазара, са все още в процес на разработване. Но, можем да очакваме в близкото бъдеще те да се превърнат в мощен инструмент в ръцете на добрия маркетолог.
С тяхна помощ той ще може да приспособи своите кампании и да открие най-добрата ефективност благодарение на сегментирането, направено от АI. Тези инструменти ще влияят и оформят бъдещето на повечето дигитални маркетингови стратегии.
В момента много разработчици работят в посока изкуственият интелект да бъде полезен за оптимизиране на рекламите, определяне на аудиториите и редактирането им според постигнатите резултати. Тяхната крайна цел е да го научат да сегментира поведението на потребителите и да предсказва кои реклами ще се представят най-добре в дадена ситуация.
Друга насоченост, която в момента вече се използва, е употреба на инструментите на AI за автоматизиране на обикновени задачи. Например – създаване на отговори на имейли, планиране на присъствие в социалните медии, отговаряне на съобщения в социалните мрежи. По този начин служителите на много фирми са освободили 1/3 от времето си и са го насочили към разработване на стратегии и творчески задачи.
Какво можем да очакваме?
Все повече компании следват примера на ChatGPT на OpenAI и разработват собствен изкуствен интелект, за да бъдат конкурентни на пазара. Вече има и редица ефективни инструменти на чата, които могат да пишат съдържание, да правят преводи, да създават изображения и лога. Всички тези функции са доста добри и много търговци ги използват.
Но какво предстои в близкото бъдеще? Какво ще се случи след като AI се превърне в неразделна част от нашето ежедневие? Експертите вярват, че в следващите 3 до 5 години ще има ЧЕТИРИ основни приложения на изкуствения интелект.
Автоматизиран „Customer Support” и продажби.
Само си представете какво може да направи изкуственият интелект, ако е бил включен във Вашия уебсайт или система за управление на взаимоотношенията с клиентите. Само за няколко месеца, AI може да събере милионни данни от въпросите на клиентите и да е научил отговорите на Вашия екип по поддръжка.
Той не само почти напълно би могъл да замести служителите от отдел поддръжка, но и да е активен 24/7. Разбира се, това не означава, че няма да се нуждае от наблюдение и контрол от хора, които да вземат предвид емоциите на клиентите.
Но се очаква на 90% да може да отговори на почти всички въпроси на настоящите и потенциалните клиенти.
Създаване на кратко и просто съдържание.
Особеност на изкуствения интелект, която може би никога няма да бъде преодоляна, е че не може да създава сам съдържание. Той не може да мисли, а използва база данни, която му е предварително зададена. Въз основа на нея, той отговаря на Вашите въпроси и създава текстове, които са прости и често съществуват несъответствия.
Очаква се в бъдеще несъответствията и неточностите да бъдат минимизирани до 20%. За съжаление, това не би могло да премахне нуждата от човешка намеса.
Но AI може да бъде полезен по друг начин. Представете си, че клиповете Ви в YouTube се публикуват автоматично не само като видео, а и във Вашия блог като статия. Или гласът Ви се преобразува автоматично в текст и без Ваша намеса се качва във всички платформи, които поддържате.
Очаква се възможностите в тази насока да бъдат почти безкрайни, след като се предвижда AI машините да имат достъп до нашите акаунти в социалните мрежи.
Създаване на уебсайтове.
Представете си, че можете да кажете на изкуствения интелект каква е Вашата целева аудитория, какви цветове отговарят на Вашия бранд и какви продукти имате, и той Ви създаде уебсайт. Очаква се, това да се случва в рамките на няколко минути, но въпреки това за допълнителните функционалности и съдържанието ще се нуждаете от програмисти и копирайтъри.
Оптимизиране на реклами.
Въпреки че вече съществуват такива инструменти, те все още не са приспособени към нуждите на българския пазар. Очаква се оптимизиране на рекламите според интересите на клиентите да бъде изведено на следващо ниво с AI. В близко бъдеще вероятно няма да има нужда от въвеждане на интереси и целева аудитория. Очаква се самата рекламна платформа да използва изкуствения интелект да предостави правилното съдържание на точния потребител.
Въпреки че AI ще може да помогне при много задачи като анализ на данни и автоматизация, все още ще се изисква човешка намеса и контрол, за да бъде ефективен.
Това означава, че в сферата на дигиталния маркетинг винаги ще има нужда от квалифицирани кадри, които да помогнат на клиентите и бизнеса да открият най-добрата формула към успеха. А на Вас как Ви изглежда бъдещето? Не чакайте конкурентите Ви да се възползват от новите възможности преди Вас? Доверете се на екипа на ОптимизирайМе и ние ще Ви изготвим индивидуална стратегия, съобразена с Вашите нужди.
Вашият коментар