Всекидневно виждаме хиляди реклами – по билбордове, брошури, телевизията, в социалните мрежи като Facebook, Instagram, Youtube, Tik Tok и на много други места. Общото между тях е, че привличат вниманието ни за секунда и след това забравяме за тях. Много често дори не можем да си спомним за какво е ставало въпрос в рекламата.
А сега се замислете колко често обсъждате с приятели любимите си продукти и брандове. Сигурни сме, че и Вие нямате търпение да споделите нещата, от които сте останали доволни и използвате в ежедневието си. Най-вероятно често Ви се случва и да изпробвате нова марка по препоръка.
Това е напълно нормално! Хората, с които общуваме, влияят на нашето мнение. С тях сме изградили доверие помежду си и знаем, че техните съвети и препоръки ще ни насочат в правилната посока.
Точно този принцип е заложен и в основата на инфлуенсър маркетинга. Инфлуенсърът замества Вашия приятел и се опитва не просто да привлече вниманието Ви, а да спечели доверието Ви. За целта споделя с Вас своята история, опит и ежедневие. Набляга на лекотата и непринудеността при общуването и представя продукти, които ще Ви бъдат от полза.
Колебаете се дали инфлуенсърите ще помогнат и на Вашия бизнес? В тази статия, ние от ОптимизирайМе, ще Ви споделим защо това е успешен канал за реклама и как ще Ви помогне.
Какво е „инфлуенсър”?
Често сме чували твърдението: „Всеки може да бъде инфлуенсър, стига да има голям брой последователи.”. Да, вярно е, че инфлуенсърите имат голям брой последователи – хора, които ги следят и харесват техните публикации, видеа и сторита. Истината е, че не всеки може да създава качествено съдържание и притежава доверието на своята аудитория.
Много често потребителите са привлечени от известните личности и влиятелни хора, които впечатляват със своята визия, стил, постижения или работа. Много от тях имат силно присъствие в социалните мрежи и публикуват множество снимки, без да споделят своите преживявания. Рядко дават и мнение за нещата, които харесват или ги вълнуват.
Има и хора, които не са известни с постиженията си, но се отличават със своята екстравагантна визия. Те често представят себе си като „инфлуенсъри”, но ако се вгледате в профилите им ще откриете съдържание фокусирано изцяло върху тях самите. В него няма да откриете интересна тематика или насоченост като мода, красота, стил, спорт и други. Ще усетите и, че липсват съвети, идеи и препоръки, които да са от полза на последователите им.
Това ни връща отново към същността на инфлуенсърите. Това са хора, които оставят значителна следа в социалните мрежи и влияят върху мнението на аудиторията си чрез своето поведение. Повечето от тях са насочени към определена тематика или ниша като майчинство, здраве, спорт, технологии, мода, стил, лайфстайл и много други.
Инфлуенсърите са популярни, защото чрез полезното съдържание, което създават, привличат към себе си голям брой последователи. Тези хора ги следят, не само защото им харесва как изглеждат, но и понеже се вдъхновяват от тях. Вярват на тяхното мнение и ги чувстват близки до собствената си душевност.
Дори когато рекламират продукти и услуги на марки, те ги пречупват през своята гледна точка. Представят реалното си мнение и предлагат стойност на аудиторията си. Именно по тази причина са ценен маркетингов инструмент не само за големите брандове, а и за малките бизнеси, които едва сега започват своеторазвитие.
Какви видове инфлуенсъри има?
- Нано инфлуенсъри – това са хора, които имат сравнително малък брой последователи. Често са експерти или са се специализирали в една област.
- Микро инфлуенсъри – обикновено са хора, които са станали известни със знанията си и са привлекли аудиторията със съдържанието, което създават. Съсредоточават развитието си в една социална мрежа, но често може да присъстват и в други. Имат между 1 000 и 40 000 последователи.
- Макро инфлуенсъри – това са хора, които имат голямо присъствие в различи социални мрежи и аудиторията често започва от 40 000 и може да достигне до 1 милион.
- Мега инфлуенсъри – това са известни личности и звезди, които са любими на много потребители. Имат огромен брой последователи, които често надвишават 1 милион.
Как да изберете правилния инфлуенсър?
Всички мечтаят брандът им да бъде рекламиран от големи звезди като Кристиано Роналдо, Бритни Спиърс, Адел, Джъстин Бийбър и много други. Това са личности с голямо влияние и много потребители следят с интерес техните кариери и пръсъствие в социалните мрежи.
Преди да направите избора си, важно е да разгледате профила на инфлуенсъра и да се запознаете с неговата аудитория. Например звездите имат широка аудитория, която се интересува преди всичко от тяхната кариера. Трудно е да се каже колко от последователите им биха се повлияли от тяхното мнение и биха направили покупка по тяхна препоръка.
Например Джъстин Бийбър в тинейджърските си години би оказал влияние, ако рекламира продукт против акне, но не би свършил работа, ако промотира старчески дом.
Колебаете се на кой инфлуенсър да се доверите? Ние от ОптимизирайМе сме готови да Ви помогнем и да създадем цялостна маркетинг стратегия за Вашия бизнес!
Вашият коментар