Facebook Pixel
Какво НЕ знаете за алгоритъма на Google?

Съдържание:


В дигиталната среда можете да откриете множество търсачки, но едно е сигурно – Google царува над останалите, диктувайки съдбата на милиони сайтове, борещи се за видимост. Той играе ролята на „защитника”, който всеки трябва да преодолее, за да достигне своята аудитория. Така някои успяват да се издигнат на върха, а други остават отхвърлени и потъват в забрава.

Може би, като собственик на бизнес сте сблъсквали с мнението на множество маркетинг и SEO специалисти. Някои твърдят, че алгоритъмът му е прекалено сложна за разчитане система и всичко зависи от правилната стратегия. Докато други го определят като „сложна и непрекъснато развиваща се единица”, която непрекъснато се развива.

Истината е, че ние от – ОптимизирайМе сме професионалисти, които успешно разчитаме промените и предлагаме най-доброто на своите клиенти. Затова в тази статия, ще Ви споделим няколко малки тайни за алгоритъма на Google, изтекли скоро в публичното пространство.

Защо Ви споделяме това?

Несъмнено Google e мощен инструмент, който може да помогне на всеки сайт не само да бъде по-видим, но и да достигне правилната аудитория и да увеличи реализациите си. Но, за да работи ефективно за Вас, трябва да знаете как да го използвате правилно.

За нашите партньори – собствениците на уебсайтове е много важно да могат да се ориентират правилно в сложния свят на онлайн търсенето. Това не означава, че трябва да запишете скъпо струващ курс за SEO оптимизация и да инвестирате време и пари в тези знания. Да знаете всички малките детайли и да разберете алгоритъма на Google ще Ви помогне да се ориентирате правилно от какво се нуждае Вашият сайт.

Това ще Ви помогне, когато се сблъскате с реклами и маркетолози, които обещават невиждани резултати само за няколко седмици. Сигурни сме, че и Вие сте чували абсурдни предложения като: „Инвестирайте само 99.99 лв и ние ще класираме сайта Ви на ПЪРВО място в Google!”.

По тази причина Ви препоръчваме да научите защо се нуждаете от оптимизация и как да откриете правилния специалист в нашите предишни статии.

А сега е време да навлезем дълбоко в сърцето на тази търсачка и да Ви разкрием малките тайни, който станаха достъпни за всички.

Какво НЕ знаете за алгоритъма на Google?От къде получихме тази информация?

За всеки СЕО специалист е безценно да знае как точно работи алгоритъмът за класиране в различните търсачки. През 2023 година за първи път имаше безпрецедентно изтичане на данни и успяхме да разберем кои фактори влияят за класирането в Yandex Search. Това беше изключително голяма история, която се повтаря отново, но този път с Google.

Хиляди документи, които изглежда идват от вътрешния Content API Warehouse на Google, бяха пуснати на 13 март в Github от автоматизиран бот, наречен yoshi-code-bot. Тези документи достигнаха до Ранд Фишкин и Майк Кинг, който не само ги разгледаха, но и анализираха информацията.

Тази информация случайно бе публикувана от Google и мигновено тя достигна хиляди хора из целия свят. Тази грешка, разбира се, бе поправена много бързо, но данните все още могат да бъдат открити в различни сайтове. Тази информация е под лиценза на Apache 2.0, но всеки, който има достъп, е получил широк набор от права, включително възможността да я използва, модифицира и разпространява.

Интересното в случая е, че данните отговорят на много въпроси, за които SEO специалистите трябваше да тестват и модифицират, според получените резултати.

Какво има в изтеклите данни?

В тях открихме множество подробности, които вече ни бяха ясни и някои новости относно съхранението на данни за съдържанието, връзките и потребителските взаимодействия. Това, което липсваше в тези документи бяха специфики относно функциите за оценяване качеството на уебсайтовете.

Изтеклата информация включва 2596 модула с 14 014 атрибута, свързани с различни услуги на Google като YouTube, Assistant и уеб документи. Тези модули са част от монолитно хранилище, което означава, че целият код се съхранява на едно място и е достъпен от всяка машина в мрежата.

Това означава, че Google и в бъдеще ще продължи да се развива и да променя алгоритмите си. Но ние – от ОптимизирайМе, няма да спрем да тестваме и да прилагаме най-добрите стратегии за оптимизация, съобразно нашия дългогодишен опит.

Някои от твърденията на Google до този момент за това как работи алгоритъмът им включваше подвеждаща информация като:

Какво НЕ знаете за алгоритъма на Google?

Авторитет на домейна

През 2011 година след стартирането на актуализацията на Panda, Google заявяви публично, че „нискокачественото съдържание на част от сайт може да повлияе на класирането на сайта като цяло“. Въпреки това бе оречено да има оценка за авторитета на уебсайта.

В изтеклата информация се разкрива функция наречена „siteAuthority“, което показва, че търсачката измерва авторитета в целия сайт.

Функции за повторно класиране

Според един от авторите на анализа: „Twiddlers” представляват функции за прекласиране, които „могат да коригират резултата за извличане на информация на документ или да променят класирането” на сайтовете. Те коригират резултатите от търсенето преди да бъдат представени на потребителите. Примерите включват NavBoost, QualityBoost и RealTimeBoost.

Наказание за съдържанието

Оценката на съдържанието – текстовото и снимките в уебсайтовете – може да бъде понижена поради различни причини като:

    • Връзката не съответства на целевия сайт.

    • SERP сигналите показват неудовлетвореност на потребителите.

    • Отзиви за продукта.

    • Местоположение.

    • Домейни с точно съвпадение.

    • Порно.

История на промените

Оказва се, че търсачката пази точно копие на всички версии, които някога са съществували на една страница и някога са били индексирани. Това означава, че Google може да „запомни“ всяка промяна, направена някога на страница. Той обаче използва само последните 20 промени на URL, когато анализира връзките.

И още много полезна информация…

Противно на публичните отричания на Google, системи като NavBoost използват данни за кликвания, за да повлияят на класирането. Споменава се и за атрибут „hostAge“, използван за sandbox на нови сайтове, което противоречи на отказа на Google за sandbox.

Изтеклата информация потвърждава, че Системата за класиране е поредица от микроуслуги, а не единичен алгоритъм. Ключовите системи включват Trawler (обхождане), Alexandria (индексиране), Mustang (класиране) и SuperRoot (обработка на заявки).

Какво НЕ знаете за алгоритъма на Google?

Какви ще са последиците за оптимизацията?

В публични изявления и интервюта представители на Google подчертават значението на уместността, качеството и потребителското изживяване. Те същевременно отричат ​​използването на специфични показатели като честота на кликване или степен на отпадане като фактори, свързани с класирането.

Въпреки това, изтеклата API документация изглежда противоречи на тези твърдения. Препратките в него са към функции като „goodClicks“, „badClicks“, „lastLongestClicks“, импресии и кликвания, свързани със системи, наречени Navboost и Glue.

До този момент мнозина СЕО специалисти подозираха, че публичната инфромация не показва всички ключови фактори при класирането в търсачката. Изтеклите данни, само потвърдиха тези съмнения. Авторите на анализа – Фишкин и Кинг твърдят, че предоставените от тях данни могат да помогнат на много специалисти да променят стратегиите си за оптимизиране. Това може да повлияе не само на търсенето като цяло, но и на класирането.

Основните изводи, които можем да направим са:

    • Navboost и използването на кликвания, CTR, дълги спрямо къси кликвания и потребителски данни от Chrome изглежда са сред най-мощните сигнали за класиране на Google.

    • Google използва безопасни списъци за чувствителни теми като COVID-19, избори и пътувания, за да контролира кои сайтове се показват.

    • Търсачката използва обратна връзка и рейтинги на Quality Rater в своите системи за класиране, а не само като набор за обучение.

    • Данните за кликванията влияят върху това как Google претегля връзките за целите на класирането.

    • Класическите фактори за класиране като PageRank и anchor текст губят влияние в сравнение с по-ориентираните към потребителите сигнали.

    • Изграждането на марка и генерирането на търсене е по-важно от всякога за успеха на SEO оптимизацията.

А Вие искате ли да се изкачите на ПЪРВИ места в Google?

Добрата новина е, че екипът на ОптимизирайМе отдавна разполага с тази информация и вече тестваме нейната достоверност. Нашата цел е не просто да предложим на нашите клиенти качествено обслужване, а най-добрите стратегии, с които да покорят нови върхове!

Не чакайте Вашите конкуренти да откраднат мечтаните Ви клиенти! Направете първата стъпка към успеха още ДНЕС!

Свържете се с нас на телефон: 0883 330216 и нашият управител – Георги Манов, ще Ви съдейства с удоволствие!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

5 + 8 =