Днес ще продължим темата и ще Ви помогнем да откриете ключа към успеха. Но преди да го направим, ще Ви припомним защо е важно да познавате перфектния си клиент и по какъв начин мисли.
Защо трябва да познавате „перфектния” клиент?
Преди да можете да изберете правилните ключови думи за Вашите Google Ads кампании, първо трябва да знаете кой е Вашият клиент, какво търси и как да привлечете вниманието му. Обърнете внимание на целия процес – от изготвянето на продукта и продажбата до след доставката му. Помислете какви въпроси Ви задават. Например от значение е какъв език използват Вашите клиенти и по какъв начин взаимодействат с Вашия бизнес.
От решаващо значение е да знаете какви думи ще използват потенциалните клиенти, когато търсят Вашия продукт или услуга. Тъй като целта на Google е да даде на потребителите това, което търсят, това трябва да бъде и Вашата цел.
Може да използвате ключови думи като „висококачествено спортно облекло“, за да опишете марката си. Но, ако потребителите търсят „дамски панталони за джогинг“, може дори да не видят Вашата реклама.
Какво следва след анализ на бранша и целевата аудитория?
В предната част на статията, обърнахме специално внимание на тази стъпка. Следва да анализирате какви ключови думи, използват преките Ви конкуренти.
Ако не знаете към какви точно ключови думи да се насочите, това ще Ви помогне да:
Откриете релевантни ключови думи.
Прегледът на ключовите думи, които използват конкурентите Ви, открива панорама от релевантни думи, асоциирани със съответния бранш. Това може да Ви даде идея за обичайните термини и фрази, които се използват в индустрията.
Вземете идеи за нови думи и термини.
Можете да набележите най-популярните думи, но Вие дайте идея за нови термини и фрази, по които потребителите биха търсили Вашия продукт или услуга.
Разберете какво търсят потребителите.
Това ще Ви помогне да разберете и какви изисквания имат към пазара. Ще научите какви са основните интереси и изисквания на пазара. Това Ви позволява да адаптирате рекламите си към актуалните потребителски нужди.
Изберете правилните ключови думи.
И да ги интегрирате във Вашите рекламни кампании. Така ще създадете по-привлекателни реклами, насочени към аудиторията Ви.
Оптимизирате кампаниите.
Редовният мониторинг на ключовите думи на конкурентите Ви позволява да оптимизирате рекламната си стратегия. При промени в тенденциите или нови тенденции на пазара, можете бързо да се адаптирате и да запазите конкурентното си място.
Какви инструменти да използвате за анализ на ключовите думи?
Използването на подходящи инструменти за ключови думи става неотменна част от стратегическия процес. Един от най-ефективните инструменти за ключови думи е Google Keyword Planner, който не само предоставя информация за обема на търсене, но и помага в идентификацията на подходящи ключови думи.
Съществено предимство е оценяването на нивото на конкуренция за определена ключова дума. Този аспект Ви помага да избегнете прекомерно конкурентни думи, фокусирайки се върху тези, които Ви предоставят по-добри възможности за видимост на рекламите.
Как да изберете ключовите думи?
Избягвайте да използвате думи, които са твърде общи или неясни. Добавянето на думи, които не са свързани с Вашата реклама, но които генерират много трафик, само ще доведе до по-високи разходи – и може да се отрази негативно на Вашата марка, тъй като потенциалните клиенти може да се почувстват подведени.
С това ще завършим тази статия. Следете нашия блог, защото скоро ще Ви споделим какво представляват Long-Tail Keywords и защо трябва да избягвате негативни ключови думи.
Вашият коментар