Facebook Pixel

Защо скоростта на зареждане е много важна за всеки сайт?

Изграждане и оптимизиране на сайтове/Интересно/Защо скоростта на зареждане е много важна за всеки сайт?
Защо скоростта на зареждане е много важна за всеки сайт?

Вече имате уебсайт и сте готови да се възползвате от всички предимства на онлайн пространството? А знаете ли, че не е достатъчно да имате впечатляващ дизайн, за да привлечете вниманието на потребителите?

Да, точно така! В днешно време хората са по-взискателни от всякога, когато става въпрос за търсене на продукти или услуги онлайн. Според последните проучвания повече от 54% от тях не чакат повече от 3-4 секунди за зареждането на желаната уеб страница. Те оценяват не само какво качество можете да им предложите, а и колко бързо ще им осигурите достъп до информацията, която търсят.

Но какво означава това за потенциалните Ви клиенти? В тази статия ние, от ОптимизирайМе, ще Ви споделим как скоростта може да повлияе на Вашия онлайн бизнес.

Какво представлява скоростта на зареждане?

За да можем да продължим към същината на въпроса, е необходимо да Ви изясним два важни термина, които обикновено се използват взаимозаменяемо. Това са „скорост на страницата” и „скорост на сайта”.

Скорост на страницата 

Когато говорим за „скорост на страницата” имаме предвид колко бързо се зарежда съдържанието на конкретна страница и става интерактивно. Става въпрос за всички визуални елементи, изображения, текстове и функционалности като бутоните и формите за запитвания, които може да се използват. Определя колко бързо даден посетител може да взаимодейства с дадената страница и да извърши някакво действие на нея, без да се налага да чака.

Какво представлява скоростта на зареждане?

Тук е необходимо да се обърне внимание на няколко важни елемента:

Колко време е необходимо на сървъра да изпрати данни към браузъра. 

Тази стъпка е позната още като „време за реакция на сървъра“. Тя е критично важна за общото време за зареждане на страницата. Когато отнема твърде много време за обработката на заявката и изпращането на данни, значително се удължава цялостния процес на зареждане.

Необходимо е да отбележим, че сървърите с по-ниска производителност, неподходяща хостинг среда или претоварване могат да бъдат основни фактори, които забавят тази стъпка. Отразява се директно на потребителското изживяване и може да стане причината да напуснат страницата, което да доведе до висока степен на баунс рейт (bounce rate).

Колко бързо браузърът изобразява съдържанието на устройството на клиента. 

Това се отнася до времето, което браузърът на потребителя отделя за изтегляне и визуализиране на всички елементи на страницата – изображения, текстове, графики и т.н.

Всеки браузър има различна ефективност в обработката на тези данни. Ако страницата съдържа прекалено много елементи или големи файлове като изображения и видеоклипове, на неговия браузър ще му отнеме много повече време за тяхното зареждане и визуализиране.

Колко бързо браузърът изобразява съдържанието на устройството на клиента. 

Бързото зареждане е изключително важно, когато целта Ви е да привлечете потенциалните си клиенти и да ги задържите максимално дълго на сайта си. Затова е нужно да имате предвид, че те няма да чакат 2-3 минути, за да видят какво можете да им предложите. Вместо това ще излязат и ще се насочат към други алтернативни източници или към Вашите преки конкуренти.

Колко отнема на страницата да стане интерактивна. 

При този параметър е необходимо да се проследи времето, за което уеб сайтът става напълно функционален и може да се използва. Например – възможно е още при влизането на конкретната страница може да видите снимки и сайт, но другите елементи да не са заредени.

Бутоните, формите за запитвания, навигационните менюта и всякакви други интерактивни елементи може да не са активни веднага, докато страницата не се зареди изцяло. Бързото преминаване от „показване на съдържание“ към „интерактивност“ е критично за доброто потребителско изживяване.

Ако този процес отнема твърде много време, потребителите ще се откажат, защото ще възприемат сайта като бавен и неефективен.

Скорост на сайта 

От друга страна, скоростта на сайта се отнася до скоростта на зареждане на „колекцията” от уеб страници. Обхваща времето, което е необходимо за зареждането на целия сайт, включително всички негови страници, изображения, скриптове и други ресурси, зареждащи се заедно с него.

Това е общото време, което потребителите трябва да изчакат, преди да могат да започнат да се движат между различните страници на сайта и да взаимодействат с тях.

Защо бързата скорост на зареждане е важна?

Един бързо зареждащ се уебсайт привлича и задържа посетители. Той влияе върху ангажираността им, ефективността на SEO оптимизацията и реализациите. С все по-голямата конкуренция в различни браншове, все повече хора очакват сайтовете, които посещават, да се зареждат почти мигновено. Затова скоростта се превръща в решаващ фактор не само за удовлетвореността им, а и за успеха на SEO оптимизацията.

Влияе на ранкирането в Google 

Като професионалисти с дългогодишен опит, ние обръщаме специално внимание на скоростта, защото:

Осигурява впечатляващо потребителско изживяване

Както споменахме по-рано, когато посетителите отворят уебсайта за първи път, те очакват да се зареди бързо – в рамките на 3 секунди. Първите впечатления са много важни за всеки бизнес, който е онлайн и се бори за целевата си аудитория с конкурентите си.

Скоростта играе решаваща роля за това как ще възприеме Вашата фирма и бранд. Много често хората възприемат бързия уебсайт за по-надежден и професионален и обратно – бавният за неблагонадежден и съмнителен.

Повечето потребители се отказват веднага, когато не се зареди напълно някоя страница и предпочитат да се върнат към търсачката. Създаването на това негативно впечатление ги стимулира да потърсят друг бизнес, който ще отговори на техните изисквания.

Променянето на това негативно впечатление може да бъде голямо предизвикателство.

Влияе на ранкирането в Google 

През последните години, Google даде много ясно да се разбере, че скоростта е критерий, който ще влияе на SEO оптимизацията в дългосрочен план. Дори Мат Кътс – бивш ръководител търсачката призна, че бързата скорост е важен фактор за по-високо класиране. Той изясни, че е необходимо да се помисли как съдържанието да е умерено и да се постигне идеалния баланс между качество и функционалност.

Какво означава това?

Много просто – дори и съдържанието да е изключително полезно и добре написано, ако страницата се зарежда бавно, това ще се отрази негативно на класирането.

Google цели да предоставя на потребителите си най-доброто възможно изживяване, а това включва и скоростта, с която те достигат до информацията. Следователно, оптимизирането на скоростта е не просто технически детайл, а ключов елемент в цялостната стратегия.

А Вашия сайт колко бързо се зарежда?

Споделете с нас в коментарите и не забравяйте – нашият екип е винаги готов да Ви помогне да развиете своя бизнес до следващото ниво!

Свържете се с нас на телефон: 0885 996 552 и нашият онлайн маркетинг консултант – Петя Манова, ще Ви съдейства с удоволствие!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

2 × 2 =