Facebook Pixel

Какво трябва да знаете за Google Аds рекламите? – 2-ра част

Изграждане и оптимизиране на сайтове/Интересно/Какво трябва да знаете за Google Аds рекламите? – 2-ра част
Какво трябва да знаете за Google Аds рекламите? – 2-ра част

Преди 10 години, дигиталната реклама беше лукс, който малко хора можеха да си позволят. Повечето собственици на бизнес си мислеха, че щом имат сайт, правилните клиенти сами ще ги открият и успехът е следствие на добрата им работа.

В днешно време, нещата не стоят по този начин. Конкуренцията в онлайн пространството е голяма, особено ако сте нова компания, която се опитва да пробие. Но има една рекламна платформа, която Ви позволява да достигнете до хора, които търсят точно Вашите услуги или продукт. И това е – Google Аds.

В предната част на статията Ви запознахме с няколко основни термина и какво трябва да знаете за бюджета. Днес ще продължим с темата и ще насочим вниманието Ви към типовете реклами, какви трябва да бъдат целите Ви, освен да „продавате повече” и защо си заслужава да рекламирате в Google.

Да си припомним – какво е Google Аds?

Google Ads, позната преди като AdWords, е онлайн рекламна платформа, която предлага различни типове реклами – в текстов формат, видео реклами, банерни реклами, реклами в YouTube и други. Рекламите от Google се показват в резултатите от търсенето в Google и милиони партньорски уебсайтове на платформата.

Когато потребителите търсят нещо в Google, те могат да видят текстова реклама в горната част на резултатите. Например:

Google Ads е най-големият издател на дигитални реклами в Съединените щати, отчитайки 28,4% от всички рекламни приходи.

Как работи Google Аds?

Google Ads работи по модел на ценообразуване с плащане при действие, обикновено изчислява като цена на клик (CPC). Това означава, че плащате определена цена всеки път, когато потребител кликне върху Вашата реклама или избраното от Вас целево действие.

Тази цена не е постоянно една и съща. Тя се променя и често зависи от множество фактори като колко рекламодатели са насочени към конкретната ключова дума, обем на търсене, очакван обхват, време на деня, поведение на потребителите и други.

При създаване на рекламната кампания, се определя „максимална оферта” – това е колко най-много сте готови да платите за клик, преглед и избраното от Вас действие.

Къде и как ще се покажат Вашите реклами, зависи колко сте готови да „наддадете” пред другите рекламодатели. Трите основни опции за наддаване са:

  • Цена на клик (CPC) – плащате, когато потребителя кликне върху Вашата реклама.
  • Цена на хиляда (CPM) – плащате за 1000 рекламни импресии (показвания на Вашата реклама на потребителите на търсачката).
  • Цена на ангажиране (CPE) – плащате, когато потребителят извърши конкретно действие върху Вашата реклама – регистрира, гледа видео, изпрати Ви запитване и други.

В предната част на статията Ви споделихме колко е важен бюджетът на всяка една кампания. От правилното му разпределение и определяне на цената, която сте готови да платите за клик, зависи колко често и къде ще се показват Вашите реклами.

Има още един важен фактор, на който трябва да се обърне внимание – качествен рейтинг (Quality Score). Чрез него платформата определя кой има „най-добрата” реклама за показване по определена ключова дума. Това е числово класиране от 1 до 10. Този рейтинг не влияе пряко върху разположението или бюджета на рекламата, но има косвен ефект.

Например – реклама на пицария може да получи висок рейтинг – 10 за ключова дума „италианска пица”, но ще получи нисък за нерелевантна ключова дума като „детски дрешки”.

Какви видове реклами има в Google Аds?

Има пет типа реклами в платформата:

Google Search Ads (текстови реклами)

Често потребителите се нуждаят от конкретен продукт или услуга. Затова, те използват търсачката, за да открият информация или сайт, от който да закупят необходимото.

При търсене по конкретна ключова дума, текстовите реклами се показват между органичните резултати от търсенето. Те имат различно разположение, в съответствие с Вашия бюджет и конкуренцията.

Ще Ви дадем нагледен пример, за да можете да разберете по-добре текстовите реклами. Написваме в търсачката ключовата дума: „екологични препарати”:

Тази реклама има 3 ключови елемента:

  • Заглавие – в случая това е „Екологични почистващи препарати Варна”
  • Описание – текста под него. Заглавието и този допълнителен текст трябва да дадат точна и ясна информация за продукта или услугата.
  • Рекламни активи – по-известни като „разширения”. Това са допълнителни подробности като конкретни връзки към страници, които могат да се изберат за по-бърз достъп. Например, ако потребителят търси екологични препарати за кухнята може да кликне на конкретния линк.

Позиционирането на тези реклами обикновено е в горната или долната част на SERP на Google. А броят на рекламите, показани на страницата, може да варира в зависимост от фактори като популярността на заявката за търсене.

Google Display Ads (дисплейни реклами)

Рекламите в дисплейната мрежа на Google (GDN) са визуални (снимки) реклами, които се показват на уебсайтове, приложения и други цифрови платформи, които са си партнирали с Google за хостване на реклами.

Тези платформи се обединяват с Google чрез програма, наречена AdSense. Позволява им да демонстрират подходящи реклами, предлагани от Google на своите посетители.

Например – това е дисплейна реклама от уебсайта Abv.bg:

Собствениците на уебсайтове могат да изберат да показват тези реклами на различни места в сайта си. Някои стандартни разположения включват хедъра, странична лента и футъра.

Дисплейните реклами достигат до потребителите не на базата на това, което търсят, а на базата на това кои са и от какво се интересуват.

Google Shopping Ads (продуктови реклами)

Това са реклами, които показват продуктите директно в резултатите от търсенето със снимка, наименование, цена, име на магазина и важни подробности за магазина. Те се появяват, когато потребителите търсят конкретни продукти в търсачката.

Например:

Google Video Ads (видеореклами)

Видеорекламите се показват в YouTube. Тези реклами могат да се възпроизвеждат преди избрания от потребителя видеоклип, по време на по-дълги видеоклипове или след като видеоклипът приключи.

Google App Ads (популяризиране на приложения)

Целта на този вид реклама е да представите мобилно приложение пред точната аудитория. За създаването на рекламата трябва да изготвите текст и изображения, а Google автоматично създава различни рекламни формати и ги помества на правилните места.

Има три подтипа кампании за приложения въз основа на целите:

  • Инсталиране – цели да накара повече хора да изтеглят приложението.
  • Ангажираност – насърчаването на настоящите потребители да взаимодействат с приложението.
  • Предварителна регистрация – опитва се да стимулира на потребителите на Android да се регистрират, за да получат известие, когато ново приложение стане достъпно.

Адаптивни реклами

Адаптивните реклами коригират автоматично размерите, вида и формата си, за да се вместят в наличните рекламни пространства. Те могат да се преобразуват в текстови или графични реклами.

Искате да развиете бизнеса си?

Ако цялата тази информация Ви се струва прекалено много и не мислите, че можете да се справите сами, ние от ОптимизирайМе сме готови да Ви помогнем! Нашите експерти ще изготвят ИНДИВИДУАЛНА стратегия, според особеностите и нуждите на бранда Ви.

Свържете се с нас на телефон: 0883 330216 и нашият управител – Георги Манов, ще Ви съдейства с удоволствие!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

12 + 16 =




OPTIMIZIRAI ME - online marketing agency

Ние сме специализирани в сферата на маркетинга и информационните технологии. Разполагаме със сплотен екип от специалисти, които имат дългогодишен опит в създаването и оптимизирането на уеб сайтове, дизайн, маркетингови стратегии и рекламни кампании. Нашата цел е да Ви предложим цялостни решения за извеждане на бизнеса Ви на следващото ниво!