Google Ads е платформа, която може да Ви предостави много възможности за реклама в търсачката или други сайтове, мобилни приложения и YouTube. Това не само ще Ви гарантира достигане до целевата Ви аудитория, но и увеличаване на трафика към Вашия сайт.
Ние от ОптимизирайМе сме помогнали на много от нашите клиенти да постигнат своите цели чрез реклама в Google. В нашите казуси можете да се запознаете с успешната ни работа и да научите повече за самия процес.
Не пропускайте да прочетете и предната ни статия, в която сме обърнали внимание на предимствата на Google пред останалите търсачки. А днес ще продължим темата и ще Ви запознаем с няколко особености на рекламите в Google Ads.
Да започнем от няколко основни термина.
Както неведнъж сме Ви споделяли, Googlе Ads има едно ключово предимство в сравнение със социалните мрежи. Те таксуват своите реклами на клик – Pay per click или ppc. Това означава, че ако потребителите единствено са видели Вашите реклами и са ги подминали, Вие не плащате нищо за това. Те трябва да кликнат върху тях и да влязат в сайта Ви, за да Ви таксува платформата.
За да разберете по-добре принципа на рекламите в Google, трябва да сте запознати с няколко основни термина:
- Ключови думи – това са думите и фразите, които са настроени към всяка рекламна кампания. Техният избор е много важен за успеха на всяка кампания. Трябва не просто да са проучени добре и да са релевантни на Вашия бизнес, но и да са съобразени с честота на търсенето им в Гугъл.
- Целева страница – това е страницата, на която потребителите ще бъдат отведени, когато кликнат върху рекламата Ви.
- Bid (оферта) – максималната сума, която сте готови да платите, за да кликне някой върху Вашата реклама. Не е задължително да плащате цялата сума за всяко кликване. Това просто задава диапазон от възможни цени за клик и Ви прави конкурентноспособни спрямо конкурентите Ви по ключови думи.
- Качествен рейтинг (Quality Score) – този показател определя подходящи ли са ключовите думи за рекламата и целевата Ви страница. Добрият рейнтинг може да намали разходите Ви и да подобри рекламния Ви ранг в резултатите от търсенето. Например, ако имате магазин за детски дрешки, не можете да използвате думи като „пицария” и „ресторант”, защото те не са релевантни на Вашия бизнес.
- Рекламен ранг (Ad Rank) – този показател определя къде ще се покаже Вашата реклама спрямо другите в Google. Той се определя въз основа на Вашата оферта, качествен рейтинг и други фактори.
- Цена на клик (CPS) –действителната сума, която плащате, когато някой кликне върху Вашата реклама.
- Реализация (Conversion) – тя се осъществява, когато потребител, кликнал върху рекламата Ви, предприеме друго действие, което сте определили като важно – извършване на покупка, абониране за бюлетин или обаждане към Вас.
Какво трябва да знаете за бюджета?
Вие имате пълен контрол колко ще изхарчите като определяте дневния си бюджет и офертите си. Вашият дневен бюджет е сумата, която искате да изразходвате за всяка кампания на ден, а офертата е сумата, която сте готови да похарчите за резултат. Това ще се случи, ако някой търси ключовата дума, която сте задали на рекламата, и кликне върху нея.
Ако не сте се занимавали с реклами в Google и искате сами да се справите, в началото ще Ви е много трудно да настроите прецизно кампаниите. Като професионалисти, ние имаме дългогодишен опит с управлението на реклами на бизнеси от различен бранш.
Затова ние от ОптимизирайМе винаги съветваме клиентите си първоначално да се определи общ бюджет за всички месечни реклами. Това ни дава възможност първоначално да го разпределим между кампаниите и да тестваме коя работи най-добре за Вашия бранд.
Разбира се, при създаването на рекламите ние се съобразяваме с определените от Вас цели. Например, ако искате да привлечете повече купувачи за Вашите продукти, може да се наложи задаване на по-висок бюджет за определена кампания и намаляване на този за друга.
В рамките на месеца, ние ежедневно проследяваме резултатите и извършваме промени, така че ако нещо не работи добре, да го коригираме своевременно.
Начинаещите маркетолози, могат да срещнат затруднение и при задаване на офертите за ключовите думи. Тук е важно да се открие съвършенбаланс при определяне на цена, която ще постигне желаното класиране, но ще остане в рамките на бюджета Ви.
С това ще завършим тази част на статията. Надяваме се информацията да Ви е била интересна. Не пропускайте да следите нашия блог, защото скоро ще продължим темата.
Вашият коментар