Facebook Pixel

Каква информация трябва да подготвите преди изработката на уебсайт за бизнеса Ви? – 1 част

Изграждане и оптимизиране на сайтове/Интересно/Каква информация трябва да подготвите преди изработката на уебсайт за бизнеса Ви? – 1 част
Каква информация трябва да подготвите преди изработката на уебсайт за бизнеса Ви? – 1 част

Съдържание:

    1. С какво трябва да сте наясно преди подписване на договора за уебсайт?
    2. Какво друго Ви препоръчваме да подготвите, ПРЕДИ подписването на договора?
    3. Това са само основите!


Решили сте, че е време да излезете от анонимността и да покорите онлайн пространството? Искате да победите конкурентите си на „тяхна територия”? Открили сте професионалист, който да изработи Вашия уебсайт, но не знаете какво следва?

Истината е, че много програмисти и маркетингови агенции нямат добра организация на работния си процес. Често се случва след подписването на договора за сайта да Ви съобщят, че „очакват информация” от Вас, за да започнат работа.

Но какво означава това? Какво точно очакват да им предоставите? Това може да звучи не само объркващо, но и да забави изработката на сайта. Затова ние – от ОптимизирайМе, винаги обясняваме на нашите клиенти какво очакваме от тях.

Искаме да помогнем и на Вас! Затова в тази статия ще Ви помогнем да се подготвите с основите. Така ще улесните не само себе си, но и дизайнерите и програмистите, които ще работят по Вашия нов сайт.

Каква информация трябва да подготвите преди изработката на уебсайт за бизнеса Ви? – 1 част

С какво трябва да сте наясно преди подписване на договора за уебсайт?

Интернет пространството дава хиляди възможности да откриете Вашата целева аудитория не само в търсачките, а и в социални мрежи като Facebook и Instagram. Въпреки това малките бизнеси не разполагат с неограничен бюджет. Затова е важно всяка инвестиция да бъде добре премислена и да се подготвите с нужната информация, преди да вложите време и усилия.

Преди да подпишете договор с избраната маркетинг агенция, трябва да:

Да имате релевантни очаквания

Нашата практика ни е срещала със собственици на бизнеси, които очакват само за няколко дни да получат уникален сайт, който веднага да им генерира множество поръчки. Истината е, че качествен онлайн магазин и дори информационен сайт НЕ се правят за 2-3 дни.

Това е невъзможно!

И, ако някой програмист или маркетингова агенция Ви го предложи и то за незначителна сума – това означава, че са аматьори. Да, точно така! Не се подвеждайте – да получите естетически красив сайт НЕ е достатъчно, за да се оправдае инвестицията. Функционалностите и админ панелът са също много важни за безпроблемната му работа.

Нека Ви дадем един пример, за да си представите процеса по-добре. Представете си, че сайтът е Вашият дом. Може да имате нужда от изграждане на нов или ремонтиране на стария. За да постигнете най-добрите резултати и да спестите средства започвате от самото начало – от планирането, проектирането и едва след това – строежа или ремонта.

Ако бързате със строежа, жилището Ви ще се срути и ще се наложи да вложите още средства, за да я вдигнете отново.

Също като строителството на дома – ако Вашият сайт бъде изграден с добра основа и вложите необходимото време и средства, ще си спестите много главоболия и инвестицията Ви ще се отплати. Затова не трябва да избързвате, а следвайте последователността – подготвяне на дизайн, одобрение, предоставяне на нужната информация, изграждане на сайта и неговите функционалности, публикуване.

Каква информация трябва да подготвите преди изработката на уебсайт за бизнеса Ви? – 1 част

Определете целите си

Тук е мястото да помислите от какво се нуждаете. Може би, фирмата Ви има голям набор от продукти или сте малък бизнес, който произвежда специфични стоки по размери от клиентите. А защо не и фирма, която иска да запознае потребителите с услугите си.

Първата стъпка е да решите какво искат да правят потребителите в сайта Ви – да направят запитване, поръчка, да си запишат час за среща, да изпратят запитване или да Ви се обадят.

Тази информация е много важна. Уебсайт, който има прекалено много цели, може да обърка посетителите и да ги накара да напуснат прекалено рано. Всяка страница в сайта, както и съдържанието в нея, трябва да бъдат прецизно планиране. Целта е всеки елемент да насочва хората към целта Ви и да им помага да получат подробна информация как да я изпълнят.

Докато не сте наясно с това, няма как и да насочите правилно агенцията или програмиста, който ще прави сайта Ви.

Каква информация трябва да подготвите преди изработката на уебсайт за бизнеса Ви? – 1 част

Определете нуждите на целевите си клиенти

Нека Ви дадем пример от практиката си. Да кажем, че сте производител на дамски обувки. Към кои дами ще се насочите – тези, които притежават повече от 10 чифта в гардероба си или тези, които имат по 1-2 за всеки сезон.

Всъщност отговорът е прост – жените, които купуват отново и отново, са Вашите идеални клиенти. Те, когато видят рекламата Ви, няма да мислят с дни дали се нуждаят от тези обувки и дали могат да си го позволят, а ще действат! Ще направят емоционална покупка още сега и, ако останат доволни от качеството и стила, ще се върнат отново!

Много по-лесно е да привлечете такива клиенти, отколкото да убедите хората, които обмислят всяка покупка с дни, че се нуждаят от нови обувки.

Преди да се срещнете с Вашата маркетинг агенция, е важно да научите колкото можете повече за Вашите целеви клиенти:

    • На колко години са?

    • Какво ги привлича?

    • Какви са техните интереси?

    • От какво се нуждаят?

    • Какво ще търсят във Вашия сайт?

    • Как можете да им помогнете?

Ако Вашите идеални клиенти са под 50 години, много вероятно е основно да използват смарт устройства, за да намерят сайта Ви. Така че Вашият нов уебсайт трябва да работи и да бъде проектиран не само за десктоп версия, а и да е оптимизиран за мобилни телефони.

Каква информация трябва да подготвите преди изработката на уебсайт за бизнеса Ви? – 1 част

Разберете кои са Вашите главни конкуренти

Ако не предлагате нов и иновативен продукт на пазара, със сигурност ще има други фирми, които работят в същата ниша. Преките Ви конкуренти са тези, които предлагат същите или подобни продукти и се конкурират с Вас за същата целева аудитория.

Сериозните маркетинг агенции, като ОптимизирайМе, извършват внимателно проучване преди да Ви дадат стратегия и да Ви направят предложение за изготвяне на сайт. Важна част от анализа е проучване на пазара и на Вашата конкуренция.

Това е нашата отправна точка, която ни дава възможност да научим повече за Вашия бранш. Да видим какво работи и какво не за бизнеси с подобна насоченост и как потребителите реагират на предложенията в сайта и социалните им мрежи.

Чрез изготвянето на анализ, ние успяваме да Ви предложим най-добрите функционалности, дизайн и да създадем наистина уникално потребителско изживяване.

Каква информация трябва да подготвите преди изработката на уебсайт за бизнеса Ви? – 1 част

Помислете за името на сайта

Повечето бизнеси предпочитат името на сайта им да отговаря на дейността или ключовите им продукти. За съжаление, понякога домейните са заети и изисква избор на друго име.

Разбира се, тук ние – от ОптимизирайМе, ще Ви помогнем с избора и регистрирането на домейна, но целият процес ще бъде много по-лесен, ако вече имате представа какво искате.

Името на сайта трябва да е запомнящо се, стегнато и лесно за изписване. Ако името на компанията Ви е дълго, помислете дали има начин да го съкратите. Например, ако се казва Ivy’s Fantastic Computers можете да го съкратите на ivycomputers.bg, Това ще помогне на клиентите Ви да запомнят лесно сайта и бързо да Ви открият в мрежата.

След като сте избрали името, следващата стъпка е да закупите домейна, но за това ще Ви помогнем ние – от ОптимизирайМе.

Каква информация трябва да подготвите преди изработката на уебсайт за бизнеса Ви? – 1 част

Какво друго Ви препоръчваме да подготвите, ПРЕДИ подписването на договора?

Изграждането на сайт е много повече от програмирането на кода. Той включва различни елементи като – дизайн, лого, текстово съдържание, снимки и видеа.

Няма значение дали сте производител или търговец с голям продуктов асортимент, дали стоките Ви са уникални или се срещат често в другите онлайн магазини. Снимковото съдържание е важна част от всеки сайт.

Потребителите не искат да получат най-добрата цена и обслужване, а да видят какво точно купуват и да се запознаят подробно с характеристиките му. Малка е вероятността някой да предпочете да купи от сайт, където продуктите имат само по една снимка с логото на самия производител.

Използването на качествени изображения е задължително, за да има сайтът Ви професионално излъчване и да направи добро впечатление на потребителите. От Вас зависи дали ще изискате от производителя на продуктите да Ви прати подходящи снимки или ще наемете професионален фотограф за продуктова фотография.

Ние – като маркетинг специалисти, Ви препоръчваме – не подценявайте силата на добрите снимки. И не само снимките на продуктите, всички изображения в сайта трябва да са с отлично качество, с висока резолюция и да изглеждат стилно.

За Ваше улеснение започнете като направите списък с всички продукти, които първоначално искате да присъстват в уебсайта. Тук можете да включите и снимки на екипа, на физическите обекти и производствената база.

Ако подготвите тези снимки, преди да подпишете договора за изграждането на сайт, ще улесните не само програмистите, но и ще получите по-кратък срок за изработването му.

Не забравяйте и видеата!

В днешно време все повече хора предпочитат интерактивното съдържание. Това означава, че очакват не само да видят стоките от всички страни, но и да се запознаят подробно с техните предимства и недостатъци. А, ако това се случи чрез видео – още по-добре.

Това са само основите!

Следете нашия блог, защото скоро ще Ви споделим каква информация трябва да предоставите на програмистите, за да изработят Вашия сайт в най-кратък срок.

Не забравяйте, че ние – от ОптимизирайМе, винаги сме готови да Ви помогнем! Свържете се с нас на телефон: 0883 330216 и нашият управител – Георги Манов, ще Ви съдейства с удоволствие!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

13 + 3 =