Facebook Pixel

Как да изградите положителна онлайн репутация на Вашия бранд?

Изграждане и оптимизиране на сайтове/Интересно/Как да изградите положителна онлайн репутация на Вашия бранд?
Как да изградите положителна онлайн репутация на Вашия бранд?

Как достигате до Вашите потенциални клиенти и рекламирате бизнеса си? Може би, все още разчитате единствено на физическия си обект или препоръки от уста на уста. Или искате да достигнете конкурентите си и да се възползвате от възможностите на Интернет.

Няма значение дали имате развити социални мрежи или едва сега започвате да изграждате своето онлайн присъствие. Дигиталния свят Ви дава възможност да достигнете до хиляди потребители за секунди и да не бъдете зависими от лични взаимоотношения и местни слухове.

А знаете ли, че репутацията е много повече от красиво лого или добре изграден продукт? Тя е цялостното изживяване, което ще предложите на аудиторията – от достъпна информация до бързо и любезно обслужване. В тази статия ние, от Оптимизирай Ме, ще Ви споделим защо е важно да изградите и поддържате силно присъствие.

Какво е онлайн репутация?

Предизвикваме Ви да насочите вниманието към Вашите физически магазини или офис, където посрещате и обслужвате Вашите клиенти. Сигурни сме, че когато сте ги изграждали, сте обърнали внимание на всеки малък детайл. От витрините, чиято цел е да представи Вашата дейност до разположението на рафтовете, касите и местата, където хората могат да получат информация.

А сега помислете защо сте вложили толкова усилия, за да направите всичко това. Вероятно причината не е просто естетическа, а е продиктувано от желанието Ви да представите Вашия бранд. Да предложите максимално удобство на посетителите като същевременно ги запознаете с Вашите ценности, за да изградите доверие.

Незабравимото потребителско изживяване е важно не само за физическите обекти, а при изграждането на онлайн репутацията. Тъй като Вашата цел е не просто да привлечете клиенти, а да ги задържите, е необходимо да вложите грижа и мисъл във всяка подробност.

Затова можем да кажем, че дигиталната репутация е съвкупността от онлайн присъствието на Вашия бизнес. Той се формира от всяка информация, която може да бъде открита за Вас – от мненията и отзивите на потребители и съдържанието, което Вие сами сте публикували до медийни публикации. Всичко, което може да се намери онлайн от Вашите клиенти, партньори и клиенти, може да повлияе на Вашето реноме и това как Ви виждат хората.

Положителната репутация е ценен актив, който доказва Вашия професионализъм, ангажираност с аудиторията и способност да удовлетворите нуждите им. Неслучайно, добрите коментари за Вас подпомагат за изграждане на авторитет, привличат нови клиенти. От друга страна, негативните подкопават доверието, затрудняват разрастването Ви, като намаляват продажбите.

Ето защо управлението ѝ е ключов фактор за успеха на Вашия бизнес.

Защо е необходимо да управлявате онлайн репутацията си?

Защо е необходимо да управлявате онлайн репутацията си?

Много собственици си мислят, че е достатъчно да имате красив уебсайт, който да грабва вниманието и профили в социалните мрежи, в които да е публикувана информацията им. Но дали наистина е така?

Нека да разберем заедно. Направете един кратък одит на присъствието си в социалните мрежи. Не е необходимо да разглеждате детайлно всички постове. Прегледайте единствено тези, които са били публикувани през последните 3-4 месеца. Вгледайте се внимателно в изображенията, текстовете и начина, по които сте представили продукта и услугата си пред Вашата аудитория.

Ако имате сравнителни постоянни коментари, реакции и запитвания, значи се справяте сравнително добре с развитието на онлайн присъствието си. Но дали това е достатъчно, за да се развиете? Останете с нас до края, за да научите отговора на този въпрос.

Ако забелязвате, че обикновено имате под 15 лайка и почти никакви реакции, е време за промяна! Това означава, че Вашият бранд е просто един от многото и не се откроява с нищо през останалите. Необходимо е да промените изцяло стратегията си и да създавате съдържание, което ангажира, вдъхновява и изгражда доверие.

Помислете как комуникирате с аудиторията си. Отговаряте ли на коментарите и въпросите навреме? Включвате ли клиентите си в разговори и инициативи? Ако съдържанието Ви не предизвиква емоция или диалог, вероятно губите ценни възможности за изграждане на силна онлайн репутация.

Затова като специалисти можем да Ви кажем, че не е достатъчно да сте само онлайн. Трябва да следите, управлявате и подобрявате имиджа си, за да изградите стабилна и положителна връзка с аудиторията си.

Как Ви влияят отрицателните отзиви и мнения?

Как Ви влияят отрицателните отзиви и мнения?

Винаги сте смятали, че няколко отрицателни отзива са незначителни? Помислете пак! Това може да е било вярно, когато работите само във физически обект, но в Интернет нещата стоят по различен начин.

Всяко мнение, коментар или отзив информира възприятията на потребителите. Пренебрегването на този компонент може да насочи потенциалните купувачи направо към Вашите конкуренти, особено ако имате преобладаващо отрицателни отзиви в Google и социалните мрежи.

Повечето хора незабавно ще потърсят в Google информация за Вашия бранд и ще прочетат мненията, още преди да разгледате сайта Ви. Ако не сте реагирали адекватно, най-вероятно над 80% от тях ще се насочат към друга фирма, защото в днешно време има голяма конкуренция във всеки сектор.

Но, ако сте адресирали отрицателните мнения с внимание, съпричастност и интерес към открита комуникация, те няма да навредят на реномето Ви. Дори напротив – Вашата аудитория ще разбере, че се интересувате от изживяването ѝ и ще Ви се доверят.

Начинът, по който обръщате взаимодействате с отрицателните отзиви също влияе и на класирането в търсачките. Силната онлайн репутация помага да се класирате по-високо в резултатите, което увеличава възможността да бъдете открити.
От друга страна, множеството отрицателни коментари дава знак на алгоритъма на Google, че не сте реномирана марка и Ви оставя назад в класирането.

Как да изградите правилно своя имидж?

Изграждането на положителна онлайн репутация е дълъг процес. Няма да видите ефекта от действията си за една нощ, но крайният резултат си заслужава. За да го постигнете трябва да обърнете внимание на:

Мониторинг на онлайн пространството

Преди да започнете каквито и да било дейности за изграждане на бранд, трябва да знаете какво хората вече казват за Вашата фирма. Дори и да не провеждате никакви рекламни кампании, Вашите потенциални клиенти със сигурност ще потърсят информация за Вас в Google.

Това означава, че е необходимо да наблюдавате всички социални мрежи и форуми какво се обсъжда за Вас и как Ви споменават. По този начин ще разберете дали репутацията Ви е положителна и дали имате солидна основа, върху която да градите. Или може би ще се наложи да се ребрандирате и да започнете отначало.

За да видите всички споменавания на Вашето име, може да използвате редица онлайн инструменти като Brand24. Тяхната цел е да засекат всички публично достъпни споменавания, съдържащи Вашето име или предварително зададена ключова дума. Така, ако някой се оплаква от Вашата марка в Twitter и не използва @ споменаването, пак ще бъдете уведомени за проблема и ще можете да реагирате.

Изграждане на достъпен и функционален уебсайт

Изграждане на достъпен и функционален уебсайт

Вашият уебсайт е като визитна картичка, с която ще Ви асоциират потребителите. Неговото удобство, достъпност и възможност да се открива бързо информация, ще Ви помогнат да задържите клиентите си и да им предложите добро изживяване. Това ще ви даде и възможност да придобиете нови клиенти – както чрез подобряване на SEO сигналите, така и чрез препоръки от настоящите Ви клиенти.

И, докато във физическия обект давате хартиена визитка, в интернет тази функция се изпълнява от сайта Ви. Затова трябва да обмислите цялостната му концепция и съдържание – от домейна до дизайна и информацията, която ще поместите.

Стремете се към интересно визуално оформление с ясен и кратък текст и добре съчетани графики или картинки. Важно е да имате и да следвате проектен план за уеб дизайн, за да създадете възможно най-доброто преживяване.

Активно управление на отзиви и коментари

Както вече Ви споделихме – отношението към тези мнения показва професионализъм и ангажираност. Реагирането бързо, любезно и с внимание на всяка оценка укрепва доверието и изгражда стабилна връзка с аудиторията. Не трябва да отговаряте емоционално, а да бъдете примерени в изказванията си.

С адекватна реакция на критиките показвате, че се стремите към подобрение, а благодарността към положителните коментари затвърждава добрите отношения. Това създава впечатление за надеждност и отговорност.

Активният подход към управление на обратната връзка показва, че се ценят потребителските изживявания. Той създава усещане за сигурност, което води до нови препоръки и повишена ангажираност с предлаганите услуги.

Създаване на качествено съдържание

Съдържанието трябва да предлага реална стойност – да дава отговор на зададените въпроси, да обяснява как се използват продуктите или какви предимства предлагат Вашите услуги. Не е достатъчно да напишете нещо с цел SEO оптимизация или да поместите красиви изображения.
Всичко, което е поместено на сайта и социалните мрежи – текстовете, видеата, банерите и всички други мултимедии, трябва да решава проблеми, стимулира интереса и ангажираността. Тяхната цел е да покажат, че сте истински професионалисти с реални познания.

Управление на социални медии

Социалните мрежи са сърцето на Вашето онлайн присъствие. Те предоставят платформа за взаимодействие с аудиторията, споделяне на новини и предложения, както и изграждане на връзки с потенциални клиенти и партньори. Редовното публикуване на интересни и стойностни материали, бързото реагиране на коментари и запитвания са важни за укрепването на Вашето интернет реноме.

Последователна онлайн и рекламна стратегия

Изграждането на ефективна и устойчива стратегия за онлайн присъствие изисква систематичен и добре планиран подход. Целта е да се създаде стабилна основа, върху която Вашите кампании ще се разрастват и ще водят до постоянен напредък. Стратегията включва както оптимизация на вече съществуващи канали, така и внедряване на нови тактики за привличане на целевата аудитория и увеличаване видимостта на марката Ви.

А Вие каква онлайн репутация имате?

Споделете с нас в коментарите и не забравяйте, че ние – от Оптимизирай Ме, сме готови да Ви помогнем с цялостна стратегия. Свържете се с нас за консултация на телефон: +359885 996 552.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

18 − 15 =